פייסבוק נגד האיחוד האירופאי: לא ננטר הודעות לזהות התעללות בילדים

חוקי הפרטיות של האיחוד האירופאי אוסרים על פייסבוק לסרוק הודעות פרטיות של גולשים. בתגובה, החברה הודיעה שהיא מכבה את הסריקה שנועדה לשמור על ילדים ברשת
 

bigstock

פייסבוק כיבתה כמה מכלי זיהוי התעללות בילדים באירופה בתגובה לכללים חדשים מהאיחוד האירופי. החברה מסרה כי לא נותרה ברירה אלא לעשות זאת, מכיוון שהנחיית הפרטיות החדשה אוסרת על סריקה אוטומטית של הודעות פרטיות. השינוי חל רק על שירותי העברת הודעות ולא על כל התוכן המועלה לפייסבוק. עם זאת, אין שינוי בבריטניה, שם הצעדים "עולים בקנה אחד עם החוקים החלים", אמרה פייסבוק.

הבעיה התעוררה למרות אזהרות מצד תומכי הגנת ילדים כי כללי הפרטיות החדשים אוסרים למעשה על מערכות אוטומטיות שסורקות תמונות של התעללות מינית בילדים ותכנים לא חוקיים אחרים. כמה חברות אחרות, כולל מיקרוסופט, לא ביצעו שינויים כאלה, וטענו כי הגישה האחראית ביותר היא לשמור על תפקוד הטכנולוגיה. אך מעטות החברות שמתמודדות עם היקף ההודעות הפרטיות העצום כמו פייסבוק, שמפעילה שירות מסנג'ר משלה ובבעלותה אינסטגרם.

בשבוע שעבר נחשף כי יישום הכללים יטיל מגבלות על כמה תכונות של אפליקציות העברת הודעות. אבל ההשפעה על כלי הגנה על ילדים התחילה עכשיו. "תאונת הרכבת הזו מתקרבת מאז הקיץ", אמר ג'ון קאר מקואליציית ארגוני צדקה לילדים בנושא בטיחות באינטרנט. 

"לא האיחוד האירופי ולא אחת מחברות הטכנולוגיה הגדולות והחזקות בעולם יכלו למצוא דרך להימנע מכך. זהו יום עצוב מאוד עבור ילדי אירופה. אנו הולכים אל עולם מוזר מאוד אם ניתן להשתמש בחוקי פרטיות כדי להקל על פדופילים ליצור קשר עם ילדים, או על אנשים להפיץ או לאחסן תמונות של ילדים שנאנסים."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית