דיווח: הביון הטורקי הטמין האזנות במשרדי מפלגת אופוזיציה 

הביון הטורקי, MIT, מואשם על ידי מפלגת HDP בהטמנת האזנות בשקעי חשמל ומנורות במשרדי המפלגה באיסטנבול. ממשלת טורקיה לא מגיבה לטענות 

https://twitter.com/RTErdogan/status/1340260029405007872?s=20

מפלגת אופוזיציה טורקית אומרת כי גילתה עשרות מכשירי האזנה במשרדיה, במה שלטענתם הוא קמפיין הנתמך על ידי הביון הטורקי לרגל אחר יריבי הממשלה. המפלגה הדמוקרטית העממית השמאלית של טורקיה (HDP), התומכת בזכויות להט"ב, בפמיניזם ובמיעוט הכורדי, אומרת כי מצאה את המיקרופונים המוסתרים בשקעי חשמל ומנורות בכ- 40 משרדי מחוז באיסטנבול.

בראיון לטלגרף אמר אליף בולוט, יו"ר שותף של חטיבת איסטנבול בHDP, שכל כך הרבה הטמנות נמצאו, עד כי כמעט בלתי אפשרי לעקוב אחריהן. טענות האזנות הסתר מתעוררות כאשר טורקיה מתמודדת עם ביקורת בינלאומית כלפי פגיעה בחופש הביטוי ובחברה האזרחית, כולל מעצרם של עשרות עיתונאים בהוראתו של רג'פ טייפ ארדואן. 

אמה סינקלייר-ווב, מנהלת טורקיה ב- Human Rights Watch, אמרה כי במיוחד HDP ספגה "לחץ עצום", ורבים מפקידיה נכלאו באשמת טרור "חסרת בסיס" כדי "להרחיק אותם מהפוליטיקה". בעוד שממשלת טורקיה מכחישה את טענות האזנות הסתר, היא האשימה את ה- HDP בתמיכה בטרור על ידי תמיכה ב- PKK, קבוצה מרקסיסטית כורדית הנלחמת בכוחות הטורקיים בגבול הדרומי של המדינה עם סוריה. 

בתגובה, HDP אמרה כי למפלגה אין "שום קשר אורגני" עם ה- PKK, אף שהיא תומכת בזכויות כורדיות, וכי אם הייתה הוכחה להאשמה הקודמת, ממשלת טורקיה הייתה סוגרת את המפלגה עד עכשיו. 

הטלגרף פנה לממשלת טורקיה בבקשה להגיב על ההאשמות אך לא קיבל תגובה.



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית