האניוול תספק מנועים לטנקי האברהמס

החוזה עם משרד ההגנה האמריקני, בשווי של למעלה מ-1.1 מיליארד דולר, הוא עבור מנועי AGT1500  שמשמשים את טנקי האברמס של צבא ארה"ב, חיל הנחתים והמשמר הלאומי

U.S. Army photo by Sgt. Ken Scar, 7th Mobile Public Affairs Detachment

חברת האניוול (Honeywell) האמריקאית זכתה בשבוע שעבר בחוזה המשך ממשרד ההגנה האמריקאי, בשווי של יותר מ-1.1 מיליארד דולרים, לייצור ואספקת מנועים לטנקי אברמס. מדובר במנועי AGT1500 (Automotive Gaz Turbine) שמשמשים את טנקי האברמס של צבא ארה"ב, חיל הנחתים והמשמר הלאומי. החוזה צפוי להסתיים בספטמבר 2025.

אתר Defence-blog.com מציין כי על פי אתר חברת Honeywell, מנוע ה-AGT1500 מספק 1,500 כוחות סוס כדי להניע את הטנק במשקל 72 טון במהירות של עד 68 ק"מ, ומאפשר תאוצה וניידות מעולים. האמינות והביצועים של ה- AGT1500 אפשרו לטנק האברמס להפוך למרכיב מרכזי בארסנל הצבאי, והוא צבר יותר מ-65 מיליון קילומטרים מבצעיים במהלך 25 השנים האחרונות.

כפי שציינה החברה, מנוע טורבינת הגז AGT1500 היה הכוח שמאחורי יכולת הניידות של טנק האברמס M1 מאז תחילת שנות השמונים. המנוע מספק את העוצמה, המהירות, ההאצה מהירה והתפעול השקט שזכו ב-M1 לציונים כה גבוהים בכל הזירות הצבאיות. הטנק הפגין אמינות יוצאת דופן בשירות, באמצעות השיפורים שהוצגו בתכנית המשולבת הכללית לחידוש המנוע (TIGER).

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית