בואינג: חיטוי תרמי של תא הטייסים להשמדת נגיפי קורונה

חשיפה בטמפרטורה של 50 מעלות צלזיוס במשך שלוש שעות תשמיד 99,99 אחוזים מנוכחות הנגיף

By File:South African Airlink Boeing 737-200 Smith.jpg: Montague Smithderivative work: Altair78 - This file was derived from:  South African Airlink Boeing 737-200 Smith.jpg:, GFDL 1.2, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=60250243

חברת בואינג ואוניברסיטת אריזונה בודקות שימוש בחיטוי תרמי של תא הטייסים במטוסי נוסעים כדי להשמיד את נגיף הקורונה. החוקרים מצאו כי הפעלת חום על משטחים, כולל על ציוד בתא הטייסים שהוא קשה לניקוי, מבטלת את הנגיף.

חשיפה בטמפרטורה של 50 מעלות צלזיוס במשך שלוש שעות תשמיד 99,99 אחוזים מנוכחות הנגיף, ואילו בטמפרטורה של 40 מעלות צלזיוס תביא להשמדת הנגיף בשיעור של 99.9 אחוזים. מייק דילניי, הממונה על תכנית "הנסיעות הבטוחות" בהנהלת בואינג, מסר כי החיטוי התרמי עשוי לספק כלי יקר ערך במסגרת המאבק נגד נגיף COVID-19 בחלקים ומרכיבים בתא הטייסים שהם בעלי נגישות נמוכה.

הקוקפיט במטוס נוסעים קשה לניקוי בחומרים כימיים מסורתיים, אולם הקוקפיט מתוכנן לעמוד בטמפרטורה של עד 70 מעלות צלזיוס, ולכן שיטת החיטוי התרמי היא ביטוחה ויעילה. בואינג ואוניברסיטת אריזונה ממשיכות לבדוק שיטות ניקוי מומלצות כדי לאמת את יעילותן. ד"ר צ'רלס גרבה, מיקרו-ביולוג באוניברסיטת אריזונה ומומחה למחלות זיהומיות, הסביר כי חיטוי תרמי הוא שיטה עתיקה  להרג מיקרו-אורגניזמים הגורמים למחלות והיא משמשת מיקרו-ביולוגים במעבדות שלהם דרך קבע. 
 

אולי יעניין אותך גם

אוהד בוברוב (מימין) ועופר בן-נון (משמאל). קרדיט: שלומי יוסף

טאלון הישראלית גייסה 26 מיליון דולר

מייסדי טאלון, שהוקמה בפברואר האחרון, הם עופר בן-נון שהקים את ארגוס אבטחת סייבר לרכבים ואוהד בוברוב שהקים את לקון סקיוריטי, אבטחת סייבר למובייל