שת״פ בנושאי תחבורה ותשתיות בין ישראל לאמירויות

שרת התחבורה, מירי רגב, קיימה שיחת וידיאו עם שר האנרגיה והתשתיות האמירתי, בה הוחלט לקדם לעדים לבניית תכנית תחבורתית יעילה ולשיתוף פעולה בטרנדים מתפתחים

אוטוסטרדות בדובאי. צילום BIGSTOCK/Copyright: tampatra

שרת התחבורה והזהירות בדרכים, מירי רגב, קיימה שיחת וידיאו עם שר האנרגיה והתשתיות של איחוד האמירויות, סוהיל אל מזראווי, במטרה לקדם שיתופי פעולה במסגרת המאמצים לחזק את הסכם השלום בין המדינות בתחומים שונים. 

במהלך השיחה, בה נכחו השרים והפקידות הבכירה של המשרדים משני הצדדים, נדונו נושאי השת״פ, ביניהם תחבורה חכמה ואינטגרציה תחבורתית, והוחלט לקדם צעדים לבניית תכנית תחבורתית יעילה שתציב יעדי פיתוח יציב. שני המשרדים מבקשים לשתף פעולה בטרנדים מתפתחים כגון רכבים אוטונומיים ופיתוח רכבים ידידותיים לסביבה.

בנוסף, נדונו בשיחה נושאי פיתוח חקיקה הקשורה לרכבים אוטונומיים, וכן נושאי פיתוח תשתיות, ספנות ים ונמלים ותחבורה יבשתית. השרים הסכימו על חילופי ידע בנושא פיתוח רכבתי ופרויקט מטרו, ושוחחו על הסכמים בילטרליים בין המדינות, כגון הסכמי סחר ימי, ואף שיתוף ארגונים בינלאומיים. השרים ציינו את חשיבות הסכמי השלום בין שתי המדינות ואמרו כי הם מצפים לשלב הבא של פיתוח, צמיחה ורווחה בכל התחומים כולל אנרגיה, תשתיות, ותחבורה.

״איחוד האמירויות נחושה לשמור על יחסי שלום עם מדינות מתקדמות, ונחושה להינות מטכנולוגיות עתידיות כדי לחזק את מעמדה לקראת שנת 2071 במיקוד בצמיחת הכלכלה, חדשנות טכנולוגית וחיזוק היחסים בין שתי המדינות על ידי עבודה על האינטרסים המשותפים לשני הצדדים״, אמר שר האנרגיה האמירתי, סוהיל אל מזראווי.

בסיום הפגישה, הזמין אל מזראווי את השרה רגב לביקור עבודה באבו דרבי, והיא השיבה בהזמנה לביקור בישראל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית