ארה״ב: אזרח קנייתי מואשם בתכנון חטיפת מטוס נוסעים

על פי ההאשמות, פעל האיש עבור ארגון הטרור אל-שבאב, רכש הכשרה בהטסת מטוס ותכנן להוציא לפועל פיגוע בסגנון 9/11: חטיפת מטוס נוסעים וריסוקו אל תוך בניין גבוה בעיר אמריקנית מרכזית

עבדאללה מוסגר מהפיליפינים, בשבוע שעבר. צילום: REUTERS

משרד המשפטים האמריקני הודיע כי הוא תובע אזרח קנייתי, ומאשים אותו בשש  עבירות שונות הנובעות מפעילותו לכאורה בארגון הטרור אל-שבאב במסונף לאל-קעידה, כולל ניסיון לחטיפת מטוס על מנת לקיים פיגוע נוסף בסגנון 9/11 על אדמת ארה״ב. עבדאללה, שנעצר ב-2019 בפיליפינים, הוסגר בשבוע שעבר לארה״ב, והוא יישפט בבית המשפט הפדרלי בניו יורק.

״המקרה הזה מזכיר לנו את האיום הקטלני שהטרוריסטים האיסלאמיים הקיצוניים ממשיכים להוות לאומה שלנו״, אמר עוזר התובע הכללי לביטחון לאומי, ג׳ון סי. דמרס. ״לא משנה היכן יהיו טרוריסטים המתכננים לפגוע באמריקנים, אנו נחתור למצוא אותם ולהביא אותם לדין״.

״הודעה זו (של משרד המשפטים, מ״ק) מראה לנו שארגוני טרור זרים, כמו אל-שבאב, עודם נחושים לתכנן ולהוציא לפועל פעולות טרור ברחבי העולם נגד ארה״ב ושותפינו״, מסרה ג׳יל סנבורן, סגנית מנהלת ה-FBI בתחום לוחמה בטרור. ״האישומים נגד עבדאללה מקבילים באופן מצמרר להתקפות המתועבות על המדינה הזו ב-11 בספטמבר, 2001. ה-FBI, יחד עם ממשלת ארה״ב ושותפינו ברחבי העולם, ממשיכים לפעול בנחישות נגד הטרור״. 

על פי ההאשמות, עבדאללה עבר הכשרה מקיפה בהטסת מטוסים בפיליפינים, כחלק ממזימה של אל-שבאב לחטוף כלי טיס מסחרי ולרסק אותו לתוך בניין בארה״ב. כמו כן, למד עבדאללה כיצד לפרוץ את דלת הטייס במטוס ואסף מידע על ״הבניין הגבוה ביותר בעיר מרכזית בארה״ב״. משרד המשפטים קשר בין תכנית זו לבין הפעילות האחרונה של ארגון הטרור נגד העברת שגרירות ארה״ב לירושלים – פעילות שזכתה לכינוי ״ירושלים לעולם לא תהיה יהודית״ – שבין היתר גבתה את חייהם של 21 איש בפיגוע במלון יוקרה בקניה בשנת 2019, ואת חייהם של שלושה אמריקנים במתקן צבאי בקניה בתחילת השנה הנוכחית. 

עבדאללה בן ה-30 כפר בהאשמות, אך יישאר במעצר עד לדיון נוסף בעניינו בבית המשפט בחודש הבא. אם יורשע, הוא צפוי לעונש מינימלי של 20 שנות מאסר, ולעונש מקסימלי של מאסר עולם.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית