חקירה בארה"ב: משקיעים בחברת SolarWinds מכרו מניות טרם פרסום האירוע

סילבר לייק, תומה בראבו ומשקיעים נוספים מכרו מניות של החברה ימים בודדים טרם פרסום אירוע הסייבר המתוקשר. רשות ניירות ערך בארה"ב חוקרת

bigstock

משקיעים מובילים ב- SolarWinds, החברה שבסיסה בטקסס ותוכנתה נפרצה במתקפת סייבר גדולה, מכרו מניות של מיליוני דולרים בימים לפני שנחשפה הפרשה. עיתוי העסקאות מעלה שאלות האם המשקיעים השתמשו במידע פנים כדי למנוע הפסדים גדולים הקשורים לתקיפה. מחיר המניה של SolarWinds צלל מאז שהחברה חשפה את הפרשה ביום ראשון בלילה. כך לפי פרסום של washingtonpost

"כמובן שה- SEC תסתכל על זה," אמר ג'ייקוב ס 'פרנקל, לשעבר היועץ הבכיר באגף האכיפה של ה- SEC. "עסקאות גדולות לפני הודעה גדולה ואז הודעה: זו נוסחה לחקירת מסחר פנים." פרנקל אמר כי הבדיקה עשויה להימשך עד שנה כאשר החוקרים מבקשים לקבוע אם מקורבים סחרו במידע ש"יהיה חשוב למשקיע סביר". לפרנקל אין קשר פיננסי עם SolarWinds או משקיעיה, הוסיף.

סילבר לייק, משקיע בעמק הסיליקון עם היסטוריה של עסקאות טכנולוגיה בולטות, כולל Airbnb, Dell וטוויטר, מכר ב -7 בדצמבר 158 מיליון דולר במניות SolarWinds - שישה ימים לפני שהידיעה התפרסמה. תומה בראבו, חברת פרייבט אקוויטי שבסיסה בסן פרנסיסקו, מכרה גם היא ב -7 בדצמבר 128 מיליון דולר ממניותיה ב- SolarWinds.

בהצהרה משותפת אמרו נציגי סילבר לייק ותומא בראבו כי מכירת המניות הייתה "הנפקה פרטית" עם משקיע מוסדי יחיד, והוסיפו כי חברות ההשקעות "לא היו מודעות למתקפת סייבר פוטנציאלית זו ב- SolarWinds לפני העסקה."






 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית