בגלל רוסיה: שוודיה מגדילה את תקציב הביטחון

הפרלמנט השוודי אישר הגדלה של 40% בתקציב הביטחון בשנים הקרובות, בשל המתיחות שמניעה רוסיה באזור הבלטי. מדובר בהשקעה הגדולה ביותר בתקציב זה מאז שנות ה-50׳

ספינת מלחמה של הצי השוודי. צילום BIGSTOCK/Copyright: photowrzesien

הפרלמנט השוודי אישר הגדלה של 40% בתקציב הביטחון של המדינה הצפונית לשנים 2021-2025, בשל המתיחות באזור הים הבלטי. גורמים רשמיים תולים את האשמה בעיקר ברוסיה, כך על פי דיווח של סוכנות הידיעות איי.פי.

״זוהי ההשקעה הגדולה ביותר בתקציב הביטחון מאז שנת ה-50׳״, אמר שר ההגנה פיטר הולטקוויסט. עד שנת 2025, יעמוד התקציב השנתי על 89 מיליארד קרונות, סכום המקביל לכ-11 מיליארד דולרים. על פי הידיעה, ממשלת שוודיה תיארה את ההצעה על הגדלת התקציב, שהועלתה בפרלמנט בחודש אוקטובר, כ״איתות לרוסיה בעקבות סיפוח קרים בשנת 2014, הפרות חוזרות ונשנות של המרחב האווירי של האזור הבלטי על ידי כלי טיס צבאיים רוסיים, והגדלת הסד״כ הרוסי במובלעת קלינינגרד, מעבר לים הבלטי.   

״דברים רבים מצביעים על כך שיכולותיה הצבאיות של רוסיה, במונחים אבסולוטיים, יגדלו בעשר השנים הקרובות״, נכתב בהצעה, שגם כוללת שדרוגי חימוש, ציוד חדש עבור חיל הים, הקמה מחדש של יחידות שפורקו, והגדלת הכוחות מ-55 אלף כיום ל-90 אלף עד שנת 2030, עם 8,000 מתגייסים חדשים מדי שנה, פי שניים מהמספר בשנת 2019.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית