המטרה: זיהוי הונאות, פישינג, התחזויות וזיופים 

חברת Brandshield הישראלית פיתחה מערכת לסריקת תוכן ברשת שמוצאת הונאות, הפרות זכויות יוצרים ועוד. "מורידים דומיין או תוכן מפר תוך 48 שעות", אומרים בחברה

איתי גלמור. צילום: גולן קריאו

חברת Brandshield הישראלית, ספין אוף של דומיין דה נט, הונפקה לא מזמן בבורסה בלונדון. החברה מספקת פתרונות הגנה בפני מתקפות פישינג, הפרה של זכויות יוצרים, ועוד. זאת, באמצעות מערכת ייחודית הכוללת אוטומציה לסריקה של תוכן. בין שמדובר באתרים, בלוגים או רשתות חברתיות, המערכת של החברה יודעת לזהות הונאות, התחזויות, או הפרת זכויות יוצרים. 

"פחות מעניין אותנו אם מישהו כתב על הארגון ביקורת או דעה", מסביר איתי גלמור, סמנכ"ל השיווק של החברה. "אנחנו מעסיקים עשרות עו"ד מומחים לתחומי הפטנטים וזכויות יוצרים, והצלחנו לפתח אוטומציה שסורקת כמויות גדולות של תוכן ומזהה הפרות." 

גלמור מסביר כי החברה אינה תובעת משתמשים כאשר מתגלה הפרה חוקית, אלא פועלת מול המפרסם או שרשרת האספקה של הדומיין המסוים. "לכל אתר או רשת חברתית יש תנאי שימוש ברורים. ישנן גם אמנות בינלאומיות בהקשר פטנטים וזכויות יוצרים", מסביר גלמור.

"כאשר אנחנו מזהים הפרה חוקית של אמנה או תנאי אתר, אנחנו פועלים מול אותו גורם. במקרה של דומיינים אנחנו פונים לרשם הדומיינים, למארח האתר, ISP, וכו'. כאשר אתה פונה אליהם עם קובלנה רשמית הנתמכת בטיעונים רלוונטים - הם מורידים את הדומיין או את התוכן המפר. איננו פועלים באמצעות בתי משפט. אין צורך. 

"הורדת דומיין יכולה לקחת בין מספר שעות עד 48 שעות בממוצע. הכל מבוצע בתהליך אוטומטי במערכות שלנו. עם מינימום התערבות ידנית. מדובר ביכולת להגן על מותגים, ארגונים או אנשים. המערכות שלנו יודעות לסרוק גם אתרים מכירות כמו אמזון ואי-ביי למצוא זיופים. אנחנו גם פועלים להורדת שרתי דואר אם צריך." גלמור מגלה כי בתקופת הקורונה הביקושים לשירות עלו בסדרי גודל. הסיבה לכך טמונה בהונאות שטורגטו לזום, נטפליקס, ושירותים מוכרים נוספים שעלו במאות אחוזים. 

"השירות מתאים ללקוחות גדולים ועד SMB. מתאים גם לחברות קטנות שיש להם זהות דיגיטלית ברשת. התשלום הוא עבור שירות שנתי כולל סריקה, ניטור והורדה, ללא מגבלה. אנחנו פועלים בכל מדינה. גם במקומות שיותר קשה כמו רוסיה, סין וצפ"ק מנסים להתמודד", מסכם גלמור.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית