בריטניה מגדילה רכש מטוסי החמקן

הזמינה במקור 48 מטוסי F-35B, עדיין לא ברור כמה מטוסים יתווספו ומתי. לאחרונה הודיעה הממשלה על הגדלה של 16 מיליארד ליש"ט בתקציב משרד ההגנה לארבע השנים הקרובות

צילום: מתוך אתר חברת לוקהיד מרטין

בריטניה תרכוש יותר מ-48 מטוסי החמקן F-35B (לוקהיד מרטין) שכבר הזמינה, אולם עדיין לא ברור כמה מטוסים יתווספו ומתי, כך העידו פקידים בכירים במשרד ההגנה בשבוע שעבר בפני ועדת ההגנה של הפרלמנט בנושא רכש החמקנים.

בעדותו, אמר מרשל האוויר ריצ'רד נייטון אמר שמתקיים עתה הליך של הערכה באשר לתוכן הרכש והוסיף: "ברור שעלינו להגדיל את המספר של 48 מטוסי חמקן, כי צריך לתמוך בנושאות המטוסים של הצי המלכותי".

המחויבות הבריטית המקורית היא לרכש 138 מטוסי חמקן להמראה ונחיתה אנכית, דגם B, עבור חילות האוויר והים. חלק ממטוסים אלו אמורים לשרת על שתי נושאות המטוסים החדשות, במשקל 60 אלף טונות. עד כה הזמינו הבריטים 48 מטוסים, 21 כבר נמסרו והנותרים יימסרו עד  שנת 2025. אתר Defense News מדווח כי נושאת המטוסים החדישה, ״המלכה אליזבת״, תוצב לראשונה בשנה הבאה ככלי שיט מבצעי באוקיאנוס ההודי, וישרתו בה יחידות נחתים מעורבות מבריטניה ומארה"ב.

ממשלת בריטניה הודיעה לאחרונה על הגדלה של 16 מיליארד ליש"ט בתקציב משרד ההגנה לארבע שנים, מתחילת אפריל 2021. רוב הסכום יוקדש לרכש ציוד והיתר לתכניות אחרות בתחומי ההגנה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית