עולה על העגלה: נורמליזציה עם בהוטן 

ממלכת בהוטן, הגובלת בהודו ובסין, שוכנת בלב הרי ההימלאיה. משרד החוץ מקיים עם הממלכה קשר באמצעות אגף מש״ב ובישראל משתתפים סטודנטים מבהוטן בחונכויות חקלאיות בארץ

צילום: שגרירות ישראל בניו דלהי דרך אתר משרד החוץ. 

ממלכת בהוטן וישראל חתמו על כינון יחסים דיפלומטיים מלאים. טקס החתימה נערך במעונו של שגריר ישראל בהודו, ד"ר רון מלכא. השגריר מלכא קיים טקס חילופי אגרות רשמיות עם עמיתו, שגריר בהוטן בהודו, Major General Vetsop  Namgyel. כך על פי דיווח של משרד החוץ. 

ממלכת בהוטן, הגובלת בהודו ובסין, שוכנת בלב הרי ההימלאיה ומהווה אחד היעדים התיירותיים היפים והיחודיים בעולם. לבהוטן יחסים דיפלוטיים מלאים עם 53 מדינות בלבד והיא זו שהעניקה לעולם את "מדד האושר".

משרד החוץ מקיים עם הממלכה קשר באמצעות אגף מש״ב ובישראל משתתפים סטודנטים מבהוטן בחונכויות חקלאיות בארץ. בשנים האחרונות נוהלו מגעים חשאיים בין המדינות, בהובלת משרד החוץ הישראלי, מתוך מטרה להקים יחסים רשמיים, והתקיימו ביקורים הדדיים של משלחות מישראל בטימפו, בירת בהוטן וכן מבהוטן בארץ.
 
"ברצוני להודות לממלכת בהוטן ולברך על החלטתה לכינון יחסים דיפלומטיים מלאים עם ישראל", אמר שר החוץ גבי אשכנזי. "החלטה זו היא אבן דרך בהעמקת קשרי ישראל במרחב אסיה. אני מזמין את ידידי, שר החוץ דורג'י, לבקר בישראל לקידום שיתופי פעולה בין המדינות. כולי תקווה שכבר בשנה הקרובה נארח בירושלים גם את מלך בהוטן לביקור ממלכתי ראשון מסוגו".

בנימין נתניהו בפייסבוק: "אני מברך על כינון היחסים בין ישראל לבהוטאן שהם פרי נוסף של הסכמי השלום. אנו נמצאים במגעים עם מדינות נוספות שרוצות להצטרף ולכונן עמנו יחסים." 

שר הביטחון וראש הממשלה החליפי בני גנץ: "מברך על כינון היחסים הדיפלומטיים המלאים עם בהוטן. זוהי עוד עדות להתפתחויות החיוביות במערך יחסי החוץ של ישראל שמוביל משרד החוץ בראשותו של גבי אשכנזי בחודשים האחרונים." 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית