שוב: עובד רייתאון הדליף מסמכים מסווגים 

ג'יימס רוברט שוויצר, מהנדס תוכנה בן 58 הדליף מסמכים מסווגים מחברת רייתאון. הסיבה: נקמה על פיטורים בגין שימוש במריחואנה 

By Darkone - Own work, CC BY-SA 2.5, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=269142

קבלן פנטגון לשעבר שעבד על מערכות טילים בארה"ב עומד בפני אישומים פליליים בגין שיתוף לכאורה במסמכים מסווגים במזימת נקמה נגד מעסיקו - לאחר שאיבד את אישורו הביטחוני בגין עישון מריחואנה. 

ג'יימס רוברט שוויצר, מהנדס תוכנה בן 58, הואשם בעבירות של זדון והשמדת רכוש ממשלתי לאחר שלטענתו החל להדליף מידע מסווג בנוגע לחיישני טילים של ארה"ב. לאורך תקופה של שנתיים, טוענות הרשויות, שוויצר שלח את המידע המסווג לגורמי חדשות ואף גילה למשטרה כי "הפנטזיה האפלה שלו" היא לבצע רצח המוני. 

התובעים אומרים כי הודה בפני ה- FBI כי הוא יודע שחלק מהמידע הצבאי הקריטי שחשף עלול לגרום לאבידות אמריקאיות בחו"ל או בארצות הברית. על פי החשד, שוויצר פרסם מסמכים מסווגים בקישור ציבורי של Dropbox שאליו ניתן היה לגשת, כתב ופרסם מאמר בלינקדאין שהכיל סודות צבאיים של ארה"ב, ואף צייץ "מזל טוב" לאיראן לאחר התקיפה בשנת 2019 על מתקני הנפט הסעודים.

רישומי בית המשפט לא מציינים את החברה בה עבד שוויצר בין השנים 2003 ליולי 2016. אך פרופיל הלינקדאין שלו מזהה אותו כ"מהנדס תוכנה למערכות מכ"ם ותקשורת" באותה תקופה ברייתאון, היצרנית של טילי פטריוט. רשימה של תרומות לקמפיין במדינת קליפורניה מזהה גם הוא את שוויצר כעובד של רייתאון, וכך גם מאגר תרומות הבחירות הפדרלי הרשמי. 

שוויצר הוא מהנדס מערכות הטילים השני של רייתאון שנעצר השנה בגין טיפול במידע מסווג.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית