הסטארט-אפ הישראלי VR2GO מציג בכנס של הEUROPOL

משקפי המציאות המדומה מאפשרים אימון ביטחוני משותף בסביבה וירטואלית

צילום: ארתור ארונוב

הסטארט-אפ הישראלי VR2GO מציג השבוע בכנס EUROPOL מוצר חדשני הראשון מסוגו שמומן על ידי האיחוד האירופאי בעבודה משותפת עם ארגון AGENFOR INTERNATIONAL. הסטארט אפ מתמחה בפיתוח חוויות מרובות משתתפים במציאות מדומה במטרה לייעל תהליכים בארגונים ובעיקר בתחום ההדרכה. 

המעבדה\מרכז המבקרים ממוקם בעיר רחובות ופתוח לקהל הרחב להתנסות בחוויות ועובד עם חוקרים רבים מתחום הבריאות וההדרכות על מוצרי VR שיקלו על חיינו בטווח הקרוב. המחקרים המדעיים בעלי אישורי "הלסינקי" ומובלים על ידי דוקטורים ופרופסורים בדיסיפלינות השונות.

המוצר שיוצג בתערוכת Europol מגשר על פערי זמן ומיקום ונותן מענה לריחוק החברתי כאשר בכל מקום בעולם ניתן לשים משקפי מציאות מדומה ולהיפגש בסביבה וירטואלית ולקבל הדרכה מאנשי מקצוע בתחום הביטחון. המודרכים נדרשים לבצע מטלות שונות בסביבה הווירטואלית ואף להתחרות עם עמיתיהם על ניקוד במענה על שאלות. ישנה תקשורת של סאונד פתוח בין המשתתפים המיוצגים כאווטרים במידול תלת מימדי של פניהם בעולם האמיתי.

השלב הראשון של הפרויקט עבר בהצלחה רבה והמשתמשים דיווחו על שיפור בלמידה של המתרגלים. במהלך שנת 2021 צפויים להיפתח עוד כ 100 עמדות ברחבי אירופה ב 14 מדינות. החברה מגבה את כל פעילותה במחקר מלווה כאשר מאמר הפתיחה כבר פורסם ביחד עם פריסת העמדות הראשונות על איכות ההדרכה במציאות מדומה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית