הישגים זהירים לישראל בעצרת האו״ם

בשבוע שעבר ערכה העצרת הכללית את ההצבעה השנתית על שורת החלטות נגד ישראל, ביוזמת ברשות הפלסטינית, אך התמיכה באישורן פחתה מעט

אולם העצרת הכללית של האו״ם. צילום: מתוך אתר האו״ם

העצרת הכללית של באו״ם הצביעה בשבוע שעבר על שורה של החלטות נגד ישראל, בצעד שנתי המתקיים מדי דצמבר ביוזמת הרשות הפלסטינית. הג׳רוזלם פוסט מדווח, כי למרות שחמש החלטות התקבלו, התמיכה בהן הייתה פחותה מאשר בשנה שעברה. כמו כן, כמה מדינות שבאופן מסורתי נמנעות מההצבעה הצביעו נגד חלק מההחלטות.

״מדינות שתמכו היום בישראל הבינו ששורת ההחלטות הזו אינה עושה דבר לקידום השלום, אלא רק משמשת לביצור העמדה המתנגדת של הפלסטינים ומעמיקה את הסכסוך״, ציטט העיתון את שגריר ישראל באו״ם. ״אף מדינה אחרת בעולם לא מתמודדת עם אפליה כזו באו״ם, והגיע הזמן שחברי או״ם נוספים יצטרפו למאבק שלנו לאתגר את סדר היום האנטי-ישראלי של הארגון״.

המדינות שתמכו בישראל בכל ההחלטות היו ארה״ב, קנדה, אוסטרליה, איי מרשל ומיקרונזיה. ברזיל הצביעה בעד ישראל או נמנעה.

על פי הג׳רוזלם פוסט, ישראל גרפה את ההישג הדיפלומטי המרכזי שלה באישור ועדת האו״ם למימוש הזכויות הבלתי ניתנות לערעור של העם הפלסטיני. אוסטריה, גרמניה, בולגריה ופפואה-גינאה החדשה, שנמנעו מהצבעה בעבר, העבירו את קולותיהם להצבעה עם ישראל באופוזיציה. איסלנד, שבעבר הצביעה בעד החלטה זו, נמנעה הפעם. סה״כ עברה ההחלטה ברוב של 92-17, לעומת 92-13 בשנה שעברה. הישג נוסף נרשם כאשר הונגריה שינתה את הצבעתה לטובת ישראל בנוגע להחלטה הקרויה ״תכנית המידע המיוחד לשאלה הפלסטינית״.    

עוד גינתה העצרת הכללית את החלת הריבונות הישראלית על רמת הגולן. ההחלטה עברה ברוב של 88-9, לעומת 91-9 בשנה שעברה, עם 62 נמנעים. החלטה נוספת, ״הסדרת שאלת פלסטין בדרכי שלום״, עברה ברוב של 145-7, לעומת 147-7 בשנה שעברה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית