ארה״ב מגבילה כניסת חברי המפלגה הקומוניסטית הסינית

פרסמה מגבלות חדשות המיועדת לחברי המפלגה ולבני משפחותיהם וכוללת ויזת תייר מקסימלית של חודש בלבד, וכן כניסה אחת למדינה. תיאורטית, ישפיעו הצעדים על כ-270 מיליון סינים

צילום BIGSTOCK/Copyright: billroque

ארה״ב פרסמה אתמול (ד׳) מגבלות חדשות שנועדו לצמצום כניסה למדינה של חברי המפלגה הקומוניסטית הסינית ובני משפחותיהם, כך מדווח הניו יורק טיימס. המדיניות החדשה, שנכנסה לתוקף באופן מיידי, מגבילה את הזמן המקסימלי של ויזות תייר למשך חודש בלבד. בעבר, יכלו חברי המפלגה ובני משפחותיהם לקבל אשרות שתוקפן עשר שנים, בדומה לאזרחים סינים אחרים ולאזרחי מדינות רבות נוספות. כמו כן, האשרות יוגבלו לכניסה אחת בלבד לתחומי ארה״ב.

על פי הניו יורק טיימס, צעדים אלה לא ישפיעו על זכאות חברי המפלגה לוויזות אחרות, למשל למטרת הגירה או עבודה, וכמו כן לא יבוטלו אשרות קיימות. ההשפעה הפוטנציאלית היא על כ-270 מיליון איש, זאת על פי הערכה של ארה״ב שבמפלגה הקומוניסטית הסינית ישנם 92 מיליון חברים. אם כי, לא ברור כיצד יבחן הדבר בפועל, מלבד לגבי בכירי המפלגה, והעיתון מדווח כי הפקידים האמריקנים יקבלו את החלטתם על סמך בקשת האשרה והריאיון.  

מגבלות אלה, שסביר שיעמיקו עוד יותר את הקרע בין ארה״ב לסין שנמשך מאז תחילת כהונת טראמפ בנושאי מסחר, כלכלה, טכנולוגיה, גיאו-פוליטיקה ואף נגיף הקורונה, צפויות להוות אתגר נוסף עם כניסתו לתפקיד של הנשיא הנבחר, ג׳ו ביידן. עם זאת, הניו יורק טיימס מדווח שביידן צפוי להשאיר על כנן חלק מהמגבלות שהטיל קודמו בתפקיד, כולל היטלי מכס והגבלות על טכנולוגיה סינית.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית