ארה״ב מקימה בסיס ח״א חלופי באי טיניאן באוקיאנוס השקט

הבסיס יוקם כחלופה לבסיס הקיים בגואם, מחשש למתקפת טילים סינית. טיניאן הוא טריטוריה אמריקנית, ממנה המריאו מפציצי ה-B-29 כדי להטיל את פצצות האטום על יפן 

חיילים אמריקנים בבסיס חה״א אנדרסן בגואם. צילום: US Marine Corps photo, by Cpl. Amaia Unanue

למקרה של התקפה סינית: האמריקנים מקימים שדה תעופה חלופי לבסיס האוויר האסטרטגי בגואם שבאוקיאנוס השקט. משרד ההגנה מקים בסיס אוויר חדש וגדול באי טיניאן, למקרה שבסיס גואם יותקף בטילים בליסטיים סיניים.

האי טיניאן ממוקם במרחק של 180 ק"מ מגואם, שם נמצא בסיס חיל אוויר אנדרסון, הנחשב לבעל חשיבות אסטרטגית באזור. על פי אתר The Drive, הפנטגון מתכנן להרחיב, להגדיל ולשדרג בסיסים קיימים באוקיאנוס השקט עקב החשש מהסינים, וכן להקים בסיס חלופי למקרה של אסון טבע שעלול לשתק את הפעילות האווירית באי, הנחשב לחלק מהזרוע האסטרטגית של ארה"ב באזור הפסיפי. בפנטגון מדברים על סכנת תקיפת טילים בליסטיים מסין נגד בסיסים אמריקניים, ולכן דנים גם בהרחבת הבסיס האווירי באי ווייק, כ-2,400 ק״מ מזרחית לגואם.

האי טיניאן הוא טריטוריה אמריקנית, שנכבש בקרבות קשים נגד היפנים בקיץ 1944. מהבסיס בשדה התעופה הצפוני של האי המריאו שני מפציצי B-29  כדי להטיל את פצצות האטום על יפן. כיום משמש הבסיס לטייסות של מטוסים כבדים ומפציצים. באי יש שדה תעופה שני, המשמש לאימוני טייסים של מטוסי קרב F-18 Hornet.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית