בריטניה נגד סין: חוק חדש יוציא את ציוד וואווי מרשתות הטלקו עד 2027

חקיקה חדשה שצפויה להגיע לפרלמנט הבריטי תטיל קנסות כבדים על ספקי טלקו שימשיכו לעבוד עם ציוד סיני

UK Parliament/Jessica Taylor

חברות טלקום בבריטניה עומדות בפני קנסות כבדים אם אינן עומדות בכללי אבטחה מחמירים חדשים על פי חוק חדש שהוצע ביום שלישי בפרלמנט שמטרתו לחסום ספקי ציוד בסיכון גבוה כמו Huawei הסינית.

הצעת החוק לטלקומוניקציה (אבטחה) מחמירה את דרישות האבטחה עבור רשתות אלחוטיות 5G אלחוטיות וסיבים אופטיים במהירות גבוהה, עם איום של קנסות של עד 10% מהמכירות או 100,000 פאונד (134,000 דולרים) ביום עבור חברות שאינן מקיימות את הכללים. 

טיוטת החוק סוללת את הדרך לממשלת בריטניה למסד את החלטתו של ראש הממשלה בוריס ג'ונסון מיולי האוסרת על Huawei לבנות את רשתות ה5G בבריטניה בגלל חששות ביטחוניים. מפעילים הצטוו להוציא את כל הציוד הקיים של Huawei 5G מהרשתות שלהם עד שנת 2027.

"הצעת החוק פורצת הדרך הזו תעניק לבריטניה אחד ממשטרי האבטחה הקשים ביותר בתחום הטלקום בעולם ותאפשר לנו לנקוט בפעולה הדרושה להגנת הרשתות שלנו", אמר המזכיר הדיגיטלי אוליבר דאודן. הצעת החוק, שצריכה להיות מאושרת על ידי הפרלמנט, מפרטת תקני אבטחה מחמירים יותר לציוד ולתוכנה באתרי הרדיו ובמרכזות המטפלות בתעבורת אינטרנט ושיחות טלפון. "במהלך השנתיים האחרונות ייחסה הממשלה מגוון התקפות סייבר לרוסיה וסין, כמו גם לצפון קוריאה ולגורמים איראניים", כותבים בהצעת החוק. 

המנהל הטכני של NCSC, ד"ר איאן לוי, אמר: "הפעלת פס רחב 5G מציעה הזדמנויות נהדרות לבריטניה, אך מכיוון שאנו מרוויחים מכך, עלינו לשפר את האבטחה ברשתות הלאומיות שלנו והמפעילים צריכים לדעת מה מצופה מהם. אנו מחויבים להאיץ את התקנים והצעת החוק הזו מטילה דרישות אבטחה חדשות בטלקום, שיעזרו למפעילים לקבל החלטות טובות יותר לניהול סיכונים."
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית