הרשות להגנת הפרטיות

הלומדה האינטראקטיבית "פרטיול" מכילה המלצות וכלים לבני נוער לשמירה על פרטיותם ברשת

באדיבות הרשות להגנת הפרטיות

הרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים משיקה לקראת יום זכויות הילד הבינלאומי שיצוין ב-20 בנובמבר 2020, לומדה אינטראקטיבית ייחודית לבני נוער, במטרה להעלות את המודעות לפרטיותם של בני נוער ברשת ולספק כלים להגנה במרחב הדיגיטלי. הלומדה נוחה וקלה לשימוש, מהנה ומותאמת הן לבני הנוער והן להורים והיא פותחה בשיתוף צוות סטודנטיות מהפקולטה לטכנולוגיות למידה במכון הטכנולוגי חולוןHIT  במסגרת פרויקט גמר לתואר בשנת תשע"ט.

הלומדה עוסקת באתגרי ההגנה על הפרטיות בחיים הדיגיטליים, נוכח ההתקדמות הטכנולוגית המואצת וצמיחתן של הרשתות החברתיות ומציגה בפני בני הנוער את ההשלכות והסיכונים האפשריים כתוצאה מאי שמירת פרטיות במרחב הדיגיטלי ואת המשמעות הערכית והמשפטית של פגיעה בפרטיות.

כמו כן, מכילה הלומדה המלצות וכלים לבני הנוער בנוגע לשמירה על פרטיותם ברשת, בשימוש במכשירים ניידים, ברשתות החברתיות, באפליקציות, במכשירים חכמים ועוד. באמצעות הלומדה, הרשות מבקשת להגביר ולחזק את השליטה על המידע האישי הנוגע לבני הנוער ולעודד פיתוח חשיבה ביקורתית ביחס להשפעות שיש לחידושים הטכנולוגיים המהירים על פרטיותם.

עו"ד צחי פנחס, מנהל מחלקת קשרי ציבור וממשל ברשות להגנת הפרטיות: "מדובר בפרויקט חשוב, שמטרתו לקדם את המודעות להגנת הפרטיות בקרב בני נוער באופן ידידותי ואינטראקטיבי. בימים בהם רוב פעילות הנוער נמצאת ברשתות וזוהי התקשורת העיקרית שלהם, רואה הרשות חשיבות להנגיש את השמירה על הפרטיות והדבר עולה בקנה אחד עם פועלה של הרשות המבקשת להעלות את המודעות הכללית בקרב הציבור לזכות לפרטיות."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית