טראמפ פיטר את ראש מערך הסייבר

לאחר שפרסם דו״ח שקבע כי לא היו זיופים בבחירות לנשיאות, פוטר כריס קרבס באמצעות ציוץ בטוויטר של הנשיא היוצא. שבועיים לאחר הבחירות, ממשיך טראמפ לטעון כי הוא ניצח ולנסות להפוך את התוצאה

טראמפ וקרבס בחדר הסגלגל, בעת החתימה על הקמת הסוכנות לביטחון סייבר ותשתיות, 2018. צילום: REUTERS/Jonathan Ernst

נשיא ארה״ב היוצא, דונלד טראמפ, ממשיך במסע הנקמה שלו נגד אלו אותם אינו רואה כנאמנים לו. לאחר שבשבוע שעבר פיטר, באמצעות ציוץ בטוויטר, את מזכיר ההגנה מארק אספר, הלילה פיטר (בטוויטר, כמובן) את ראש הסוכנות לביטחון סייבר ותשתיות, כריס קרבס, לאחר שפרסם דו״ח שקובע כי לא היו זיופים בבחירות לנשיאות. למעלה משבועיים לאחר הבחירות, ממשיך טראמפ לטעון כי ניצח ולפזר האשמות מחוסרות בסיס על הונאת בחירות נרחבת.

״ההצהרה האחרונה של כריס קרבס בנוגע לאבטחת בחירות 2020 הייתה מאוד לא מדויקת, ואחר והיו אי סדרים והונאות משמעותיות – בכללן הצבעות של אנשים מתים, איסור על משקיפים להיכנס לקלפיות, תקלות במכונות ההצבעה ששינו הצבעות מטראפ לביידן, הצבעה מאוחרת, ודברים רבים נוספים״, כתב טראמפ בטוויטר. ״לכן, באופן מיידי, פוטר כריס קרבס מתפקידו״. טוויטר סימנה את הציוץ כ״שנוי במחלוקת״.

טראמפ ממשיך במאבקיו המשפטיים לשנות את תוצאות הבחירות, ללא הצלחה. פקידים בכירים, משני עברי המתרס הפוליטי, טוענים כי אין ראיות לאי סדרים כלשהם, ואף מציינים לחיוב את טוהר הבחירות ואת תפקידו המשמעותי של קרבס בשמירה על כך, בין היתר באמצעות מאבק בהאקרים פוטנציאלים מבית ומחוץ, וכן בדיס-אינפורמציה. ביום שני פרסמו עשרות מומחי אבטחת בחירות מכתב בו ציינו כי אין בסיס לטענות על הונאה וכי מדובר בטענות ״אבסורדיות מיסודן״. בשבוע שעבר, על פי רויטרס, אמר קרבס למקורביו כי הוא מצפה לכך שיפוטר. סגנו, מאט טראוויס, התפטר בתגובה.

קרבס עמד בראש הסוכנות לביטחון סייבר ותשתיות (CISA), זרוע של מחלקת ההגנה, מאז הקמתה בשנת 2018. לאחר הפיטורים, צייץ קרבס בתגובה ״היה לי הכבוד לשרת, עשינו את זה נכון״. דובר מטעמו של הנשיא הנבחר, ג׳ו ביידן, מסר כי ״יש לשבח את כריס קרבס על שירותו בהגנה על הבחירות שלנו, לא לפטר אותו מפני שאמר את האמת״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית