גנב ממיקרוסופט וקנה טסלה ובית חוף

מהנדס תוכנה לשעבר במיקרוסופט גנב כספים מהחברה, המיר אותם לביטקוין, וחי כמו מלך - עד שנעצר. הוא נשפט לתשע שנות מאסר

bigstock

מהנדס תוכנה לשעבר במיקרוסופט מאוקראינה נידון לתשע שנות מאסר בגין גניבת אשראי של יותר מ -10 מיליון דולר מהחנות המקוונת של מיקרוסופט. בין השנים 2016 ל 2018, וולודימיר קוואשוק עבד עבור מיקרוסופט כבודק, והזמין הזמנות מקוונות מדומות כדי לוודא שהכל עובד בצורה חלקה.

התוכנה מנעה אוטומטית משלוח של מוצרים פיזיים לבודקים כמו קוואשוק. אבל לא חסמה את הרכישה של כרטיסי מתנה וירטואליים. קוואשוק בן ה -26 גילה שהוא יכול להשתמש בחשבון הבדיקה שלו כדי לקנות אשראי בחנות אמיתית ואז להשתמש באשראי לקנות מוצרים אמיתיים.

בתחילה קנה קוואשוק מנוי ל- Office וכמה כרטיסי מסך. אבל כשאיש לא התנגד לרכישות הקטנות האלה, הוא התחזק בהרבה. בסוף 2017 ובתחילת 2018 הוא גנב אשראי של חנות מיקרוסופט בשווי מיליוני דולרים ומכר אותו מחדש באינטרנט עבור ביטקוין, שאותו פדה באמצעות Coinbase.

התובעים בארה"ב טוענים כי הוא הרוויח לפחות 2.8 מיליון דולר, שאתם רכש מכונית טסלה בסך 160,000 דולר ובית חוף ב1.6 מיליון דולר (הכנסותיו היו פחות משווי האשראי הגנוב מכיוון שהיה צריך למכור בהנחה תלולה). 

לפני שפדה את הביטקוינים, הוא שלח אותם לשירות ערבוב (מיקסר) בניסיון להסתיר את מקור הכסף. קוואשוק דיווח על שיטת הביטקוין למס הכנסה, אך טען שהביטקוינים היו מתנה מאביו.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית