סוגר חשבונות לפני העזיבה: טראמפ פיטר את מזכיר ההגנה

נשיא ארה״ב היוצא הודיע בטוויטר כי הוא מפטר את מזכיר ההגנה, מארק אספר, עמו היה מסוכסך כבר תקופה ארוכה. פלוסי: ״בכוונת הנשיא להשתמש בימיו האחרונים בתפקיד כדי לזרוע כאוס״

טראמפ ואספר, מוקדם יותר השנה. צילום: REUTERES/Jonathan Ernst-RC2GMF9QPP29/File Photo

בין ציוצים זועמים בטוויטר הטוענים ללא הוכחות להונאת בחירות, לדיונים מרתוניים עם עורכי דינו בנוגע לספירה חוזרת של קולות, עוד מספיק נשיא ארה״ב היוצא, דונלד טראמפ, לסגור כמה חשבונות אישיים. אתמול הודיע (בטוויטר, כמובן), כי מזכיר ההגנה מארק אספר פוטר, וכי הוא יוחלף מיידית על ידי כריסטופר מילר, ראש המרכז הלאומי ללוחמה בטרור.

טראמפ ואספר היו מסוכסכים כבר תקופה ארוכה, וכלי התקשורת בארה״ב מדווחים כי האחרון כבר הכין מכתב התפטרות מתוך הבנה כי יאבד את תפקידו לאחר הבחירות. אחד העימותים המרכזיים של השניים היה בנוגע להתנגדותו הציבורית של אספר לאיומיו של טראמפ להשתמש בכוחות צבא כדי לדכא את המהומות בארה״ב בקיץ האחרון, שפרצו לאחר ששוטר לבן הרג את האזרח השחור ג׳ורג׳ פלויד במיניאפוליס.

״פיטוריו הפתאומיים של המזכיר אספר מהווים ראייה מטרידה כי בכוונת הנשיא טראמפ להשתמש בימיו האחרונים בתפקיד כדי לזרוע כאוס בדמוקרטיה האמריקנית שלנו וברחבי העולם״, מסרה ננסי פלוסי, יו״ר בית הנבחרים. יו״ר ועדת הכוחות המזוינים, אדם סמית׳, התייחס לפיטורין כאל מעשה ״ילדותי״ ו״חסר אחריות״.

בכירים במשרד ההגנה, שביקשו לשמור על אנונימיות, עדכנו את סוכנות הידיעות רויטרס כי ראש הסגל של הבית הלבן, מארק מדוז, התקשר לאספר מספר דקות לפני שפורסם הציוץ כדי לעדכנו שטראמפ עומד להודיע על פיטוריו באמצעות הרשת החברתית.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית