טאיוון רוכשת סוללות טילי חוף-ים מארה"ב

מערכות טילי ההרפון לטווח של כ- 120 ק"מ יאפשרו לטאיוון ליצור חגורת הגנה חופית כנגד הצי הסיני

https://www.boeing.com/history/products/agm-84d-harpoon-missile.page

על רקע המתיחות הרבה השוררת באזור האסייתי בכלל, ובין ארה"ב וטאיוון לבין סין בפרט, החליט הממשל בטאיוון להצטייד בסוללות טילי חוף-ים מדגם הרפון תוצרת ארה"ב. בימים האחרונים אישר הממשל האמריקאי את מכירתם של 100 רכבי שיגור, 400 טילים ו- 25 רכבי מכ"מ חופי לטאיוון. שווי העסקה כ- 2.5 מיליארד דולר. 

מערכות טילי ההרפון לטווח של כ- 120 ק"מ, הינן מערכות מיושנות יחסית (טילי ההרפון נכנסו לשירות מבצעי בצי האמריקאי בשלהי שנות ב- 70' ועברו מאז מספר שדרוגים, בעיקר בשדרוג מערכת ההנחיה והניווט ושיפור מערכת הדלק להגדלת טווח הטיל), אשר יאפשרו לטאיוון ליצור חגורת הגנה חופית כנגד הצי הסיני ולהבטיח ביתר שאת את הגנת החוף מפני פלישה. 

סוללות טילי ההרפון יצטרפו למערך טילי הים של טאיוון מדגמי  Hsiung Feng 2 (טילים תת קוליים לטווח של כ- 160 ק"מ) ו-  Hsiung Feng 3 (טילים על קוליים לטווח של כ- 400 ק"מ), אשר פותחו בטאיוון אך קצב הייצור שלהם נמוך מאד לאור בעיות תקציביות במדינה, להן הסיוע האמריקאי נותן מענה. 

ארה"ב אישרה גם מכירתם לטאיוון של טילי אוויר-קרקע מדגם SLAM-ER (Standoff Land Attack Missile Extended Range) ומערכות לשיגור רקטות מדגם HIMARS, אשר יאפשרו לטאיוון לתקוף מטרות בסין. טאיוון טרם אישרה שתרכוש מערכות אלו (שווי העסקה הצפוי הוא כ- 1.8 מיליארד דולר).  רכש מערכות אלו על ידי טאיוון יהווה עליית מדרגה ביכולותיה של טאיוון ויתנו לה יכולת הרתעה נוספת מול סין.  

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית