בפנטגון רוצים כלים אוטומטיים לזיהוי קמפיינים עויינים ברשתות חברתיות 

המלחמה הא-סימטרית עברה לרשתות חברתיות, ובמקום מלחמה על שטח - יש מלחמה על דעת קהל. בפנטגון מנסים להסתגל 

bigstock

זרוע המחקר המובילה בפנטגון רוצה לעבוד עם התעשייה לפיתוח טכנולוגיה שתוכל לעקוב אחר פעולות השפעה יריבות על פני פלטפורמות מדיה חברתית.ההודעה של סוכנות ההגנה על פרויקטים מחקריים מתקדמים (DARPA) על פרויקט שנקרא INFluence Campaign Awareness and Sensemaking תשתמש בכלי זיהוי אוטומטי לחשיפת פעולות מקוונות

"כלי ה- INCAS יאתרו באופן ישיר ואוטומטי אינדיקטורים מרומזים ומפורשים של השפעה גיאו-פוליטית בהודעות מקוונות רב לשוניות כדי לכלול את סדר היום, החששות והרגש של המחבר", נכתב בהודעה. היוזמה מגיעה כאשר הממשלה הפדרלית מחפשת פתרונות להתגונן מפני קמפיינים של השפעה זרה, במיוחד סביב מסעות פרסום פוליטיים, שמטרתם לזרוע מחלוקת בקרב אמריקאים. 

"ארה"ב עסוקה עם יריביה בנראטיבים של השפעה א-סימטרית ומתמשכת. היריבים מנצלים מידע מוטעה ומידע אמיתי המועבר באמצעות הודעות השפעה: בלוגים, ציוצים ותוכן מולטימדיה מקוון אחר. אנליסטים דורשים כלים יעילים לחישוב מתמיד של סביבת המידע העצומה, הרועשת וההסתגלותית, כדי לזהות קמפיינים של השפעה שלילית ", נכתב בפרסום. 

"הכלים הנוכחיים דורשים מאמץ ידני גדול בו אנליסטים צריכים לנפות "כמויות גדולות" של הודעות ולהחליט אילו רלוונטיות וצוברות אחיזה, תוך שימוש בכלים לשיווק דיגיטלי. כלים אלה חסרים כוח הסבר וניבוי לנושאים עמוקים יותר של השפעה גיאו-פוליטית. ניתוח קהל נעשה לרוב באמצעות פילוח סטטי ודמוגרפי המבוסס על נתונים מקוונים וסקרים. זה חסר את הגמישות, הרזולוציה והזמן הדרושים לגילוי דינמי של גיאו-פוליטיקה ויצירת קמפיינים." 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית