ממשלת רומניה מזהירה ממתקפות EMOTET

"בחודשים האחרונים מספר גופים ציבוריים ופרטיים ברומניה הושפעו קשות מגלים רצופים של התקפות זדוניות אלו", כותבים בCERT של רומניה 

bigstock

הCERT הרומני מזהיר ממתקפות EMOTET. מדובר בכלי תקיפה ידוע, עימו נאבקות הרבה ממדינות אירופה בשנים האחרונות. "בחודשים האחרונים מספר גופים ציבוריים ופרטיים ברומניה הושפעו קשות מגלים רצופים של התקפות זדוניות מסוג EMOTET, שיצרו בעיות רבות. התקפה מסוג זה ראתה עלייה מתמדת השבוע, ומכוונת למגוון רחב של יעדים", כותבים בפרסום. 

מה זה EMOTET?

EMOTET היא תוכנה זדונית בנקאית שמדביקה מחשבים המשתמשים במערכת ההפעלה Microsoft Windows באמצעות קישורים או קבצים מצורפים זדוניים נגועים (למשל PDF, DOC וכו '). EMOTET הוא טרויאני ידוע, שהתגלה לפני כ 6 שנים, תחילה באירופה ולאחר מכן בארה"ב.

EMOTET מופעל במחשב של המשתמש, באמצעות קישורים או קבצים מצורפים זדוניים בדואר אלקטרוני, בכוונה לגנוב נתונים פיננסיים. המידע העיקרי שכוון אליו בתחילה היה כספי, אך מאוחר יותר EMOTET התפתח במורכבות ורכש את היכולת לבצע התקפות אחרות. הקורבן מקבל הודעות שלרוב מגיעות מכתובות לגיטימיות, מוסדות או אפילו אנשים פרטיים. יתר על כן, במקרים מסוימים ההודעות עשויות להגיע ישירות ממקור אמיתי, אם זה כבר נדבק ב- EMOTET

אזכיר כי לאחרונה טען ראש הממשלה, בנימין נתניהו, כי ישראל ורומניה משתפות פעולה בהגנה בסייבר. טרם ברור איזו תרומה יש לישראל במלחמה בEMOTET. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית