פרסום: אמל"ח צפון קוריאני שימש טרוריסטים בסומליה למתקפה על האו"ם 

מרגמות תוצרת צפון קוריאה שימשו פעילי אל-קאעידה בסומליה לטובת מתקפה על מתחם האו"ם, כך עולה מדו"ח של האו"ם

http://www.rodong.rep.kp/en/index.php?strPageID=SF01_02_02&newsID=2020-10-15-0003_photo

פעילי אל-קאעידה הפועלים בסומליה השתמשו בחימוש תוצרת צפון קוריאה בתקיפה נגד מתחם האומות המאוחדות בסומליה מוקדם יותר השנה, כך אמר ועד המומחים של האו"ם. החמושים, שזרעו הרס במדינת קרן אפריקה, ביצעו שש תקיפות סמוך לשדה התעופה הבינלאומי עדן אדדה בתוך בירת סומליה בין פברואר למאי, וכוונו למחנה Halaneהמבוצר בכבדות.

על פי דו"ח המומחים, אחת ההתקפות כללה ארבעה פגזי מרגמה בגודל 60 מ"מ שנורו לכיוון מתחם האו"ם בשדה התעופה הבינלאומי עדן אדדה ב- 17 בפברואר, כך אמר ועד המומחים של האו"ם בסומליה בדו"ח סופי מיום 28 בספטמבר

"שני פגזי מרגמה שלא התפוצצו בקוטר 60 מ"מ [נמצאו] לאחר המתקפה ב- 17 בפברואר 2020. לאחד מהם יש מאפיינים העולים בקנה אחד עם מרגמות מסוג 60 מ"מ מסוג HE המיוצרות ברפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה". נאמר בדו"ח שפורסם באתר האו"ם, תוך שימוש בשמה הרשמי של צפון קוריאה.

הדו"ח העלה כי המדינה הקומוניסטית עשויה להיות בקשר עם אל-שבאב וסחרה בנשק, דבר שעשוי לעורר סנקציות נוספות נגד הנהגת פיונגיאנג. אל-שבאב נאבק להפלת ממשל סומליה החלש הנתמך על ידי האו"ם. "זו עמדתה העקבית של ממשלת צפון קוריאה להתנגד לטרור על כל צורותיו וביטויו וכל תמיכה בו", אמר דיפלומט צפון קוריאני לא מזוהה בישיבת האו"ם מוקדם יותר באוקטובר.

ביוני, אמר משרד החוץ האמריקני כי צפון קוריאה לא הצליחה לנקוט בפעולה לטיפול בתמיכה היסטורית במעשי טרור בינלאומיים. ארצות הברית סימנה לראשונה את צפון קוריאה כנותנת חסות לטרור בשנת 1988 לאחר הפצצת מטוס נוסעים דרום קוריאני שהרג את כל 115 האנשים על סיפונו ב -1987.

וושינגטון הוציאה את פיונגיאנג מרשימתה בשנת 2008 תמורת התקדמות בשיחות גרעין. בשנת 2017, ארה"ב סימנה מחדש את צפון קוריאה כנותנת חסות לטרור לאחר שקבעה כי ממשלת צפון קוריאה סיפקה "שוב ושוב" תמיכה במעשי טרור בינלאומיים.

אל-שבאב גובה בעיקר הכנסות בZakat ולעתים קרובות חטף זרים תמורת כופר, מה שעוזר לארגון להפעיל פעילויות ברחבי הארץ. הקבוצה שולטת בשטחים גדולים במרכז ודרום סומליה, אך ויתרה על חלקם עקב פעולות צבאיות מתמשכות. ישנם קרוב ל -7,000 לוחמים פעילים באל-שבאב במדינה על פי חקירות שערך האו"ם. האיחוד האפריקאי וארה"ב הציבו חיילים במדינה הפועלים לנטרול הטרור. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית