החמקן היפני: יפן בחרה במיצובישי כקבלן ראשי לפיתוח המטוס

משרד הביטחון היפני מבקש 58.7 מיליארד ין בתקציב 2021 לצורך מחקר לפיתוח המטוס

Defense Minister of Japan, Nobuo Kishi Visits MCAS Iwakuni, by Cpl Angelo Sagum, identified by DVIDS

יפן בחרה במיצובישי תעשיות כקבלן ראשי לפיתוח מטוס חמקן מתוצרתה שיושק בשנות העשרים של המאה העשרים, כך אמר ביום שישי האחרון שר הביטחון נובו קישי. בנפרד, מיצובישי הודיעה כי היא משעה את פרויקט המטוסים האזרחיים שלה בגלל אי וודאות בענף הנסיעות בגלל מגיפת הקורונה. 

מטוס הדור הבא, המכונה כיום F-X, הוא חלק משדרוג יפני של צי מטוסי הקרב המזדקנים שלה, כאשר המדינה בונה את יכולתה הצבאית להתמודד עם האיומים הגוברים מצד סין וצפון קוריאה. מטוס החמקן מהדור הבא יחליף את מטוסי ה- F-2 שיפן פיתחה יחד עם ארה"ב. הם אמורים לצאת לפנסיה בסביבות 2035. משרד הביטחון מבקש 58.7 מיליארד ין בתקציב 2021 לצורך מחקר לפיתוח המטוס.

מיצובישי תחליט על משתתפים אחרים בפרויקט, כולל יצרני אוויוניקה, מנועים וחלקים אחרים. יפן שוקלת גם לפתח חלקים אחדים עם קבלנים זרים, כולל בארה"ב ובבריטניה. לכוח ההגנה העצמית האווירית של יפן צי של כ -290 מטוסי קרב והוא מחליף גם את מטוסי ה- F-4 שלו בעשרות מטוסי F-35 בכדי לחזק את ההרתעה.

רכישות הנשק האמריקני של טוקיו סייעו בהפחתת עודפי הסחר שלה עם ארה"ב, תוך מענה לדרישות של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ לעשות יותר כדי לשלם עבור הגנתה. אך הרכישות עוררו חשש מפני היחלשות המאמצים לחזק את התעשייה הביטחונית של המדינה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית