פיתוח חדש בצרפת: תותח ימי נגד נחילי כטב״מים

מערכת הנשק החדשה, Rapid Fire, מבוססת על תותח 40 מ״מ קיים, ותוכננה במשותף על ידי ת׳יילס ונקסטר. היא צפויה להיכנס לשימוש בשנת 2022

התותח החדש. צילום: Nexter-Thales

ספינות השטח של הצי הצרפתי יצוידו בעתיד במערכת נשק חדשה, שתגן עליהן מפני תקיפת נחילי כטמ"מים (counter swarm): תותח שיתקוף מספר רב של כלי טיס בלתי מאוישים הטסים במהירות ובגובה נמוכים ובעלי תכונת חמקנות.

על פי דיווח שהתפרסם באתר Defense News, מערכת הנשק החדש הקרויה Rapid Fire תוכננה במשותף על ידי ת׳יילס ונקסטר. סוכנות הרכש של צבא צרפת הודיעה כי טווח התותח החדש, המבוסס על תותח 40 מ"מ קיים, יהיה ארבעה ק"מ, וכי הוא יותקן בתוך צריח מיוחד על סיפון ספינת מלחמה. התותח יופעל בעזרת מערכת שליטה ובקרה אופטרונית: איומים מתקרבים ייקלטו במערכת השליטה של הספינה, משם יועברו נתוני המטרות אל המפעיל. לתותח יש חמישה סוגי חימוש, והוא יבחר באופן אוטומטי את סוג החימוש המתאים למטרה התוקפת.

היצרניות  הודיעו כי מערכת הנשק החדשה מצויה עדיין בשלב פיתוח, אך שכבר התקיימו מספר ניסויי ירי, וכי בעתיד ניתן יהיה להפעיל  את התותח גם ביבשה. התותח, הצפוי להימסר לצי הצרפתי בשנת 2022, כבר נבחר ככלי הנשק העתידי בספינות העתידיות של הצי.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית