קיבלו השראה: ערכת ירי באקדח דמוית "קורנרשוט" בשירות הצבא הסיני

העתקה? השראה? צילום בטלוויזיה הסינית חושף ערכת ירי מדגם CF-06 בשירות צבא סין המזכיר את מוצר הקורנרשוט של סילבר שאדו הישראלית

צילום מסך מCCTV עם מערכת CF-06

בתכנית טלוויזיה ששודרה בערוץ CCTV הסיני ועסקה בסיקור אימוני לחימה בשטח בנוי של חטיבה השייכת לארמיה מס' 71 של צבא היבשה הסיני, צולמו חיילים עושים שימוש בערכת ירי באקדח הקרויה בצבא הסיני CF-06 והמזכירה בצורתה את המערכת הידועה "קורנרשוט" תוצרת החברה הישראלית סילבר שאדו.

בשנים האחרונות נמסר כי סין ייצרה לפחות 3 ערכות ירי דמויות "קורנרשוט": ה-HD-66  המבוסס על ה-"קורנרשוט" והCF-06- וכן ה-CS/LW9. המפתח הראשי של שתי הערכות הראשונות טען כי מדובר בפיתוח וייצור מקומי והן אינן מבוססות על ה-"קורנרשוט".

הקורנרשוט (CornerShot) היא ערכה נושאת אקדח המיועדת למתאר של לוחמה בשטח בנוי ומאפשרת ביצוע ירי תוך הישארות היורה מאחורי מחסה וכך מקטינה את הסכנה למפעיל הנשק. בישראל הערכה מצויה בשימוש הימ"מ, היחידות המיוחדות של משמר הגבול , יחידות מובחרות בצה"ל וכן בית הספר ללוחמה בטרור. הערכה נמכרה גם למשרד ההגנה הבריטי. ב-2016 פורסם כי הערכה נמצאת בשימוש הכוחות המיוחדים של מיאנמר, ובמאי 2020 פורסם כי הערכה נמכרה גם למשמר הגבול הפיליפיני.

אזכיר כי ביורוסאטורי 2012, ביתן סיני שהיה ממוקם בצמוד לביתן של סילבר שאדו הציג  העתק של קורנרשוט. באותו אירוע הגיעה משטרה עם צו בימ"ש מקומי לפנות את הביתן, בטענה להפרת פטנט. 

מחברת סילבר שאדו לא התקבלה תגובה.
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית