אלביט חברה ל-BAE בפרויקט יצור הנגמ"ש העתידי של צבא ארה"ב

אלביט תספק את הצריח של הנגמ"ש על כל תתי-מערכותיו - אלקטרוניקה, הגנה אקטיבית, מערכות גילוי והתראה, קסדות חדשניות לראייה מבעד לשריון, טכנולוגיה לניהוג אוטונומי של רק״מ ועוד

https://www.dvidshub.net/news/365856/advanced-running-gear-tested-us-army-yuma-proving-ground

על פי הודעה משותפת של אלביט מערכות ו-BAE Systems מהשבוע, שתי החברות חברו יחד לפיתוח ושילוב של יכולות מבצעיות מתקדמות עבור נגמ"שים של הצבא האמריקאי. "ההסדר מתמקד במימוש ושילוב טכנולוגיות חדשות במערכות רכבים קרביים בכדי לספק יכולות לחימה מתקדמות", כך לדברי ההודעה המשותפת.

לישראל דיפנס נודע כי אלביט תספק את הצריח של הנגמ"ש על כל תתי-מערכותיו - אלקטרוניקה, הגנה אקטיבית, מערכות גילוי והתראה, קסדות חדשניות לראייה מבעד לשריון, טכנולוגיה לניהוג אוטונומי של רק״מ ועוד. חלק מהטכנולוגיות כבר מבצעיות וחלקן הודגמו בישראל ובארה״ב במסגרת פרויקט נגמ"ש "הכרמל".

האתר Defensenews.com מעריך כי לאור הניסיון הנוסף של צבא ארה"ב לערוך תחרות בין חברות להחלפת נגמ"ש הבראדלי ברק"מ מאויש חלופי (OMFV), הודעה זו על שותפות עם אלביט, המובילה בתחום פתרונות מתקדמים לצריחי רק"מים, משמעותה כי BAE מתכננת לקחת חלק בניסיון נוסף זה. BAE (יצרנית הבראדלי) בחרה לא להשתתף בתחרות הראשונה על ה-OMFV מכיוון שלדעתה הדרישות ולוח הזמנים לעיצוב, פיתוח ואספקת הנגמ"שים היו לא מציאותיות. סופו-של-דבר, שהתחרות כלל לא נערכה מכיוון שרק ספק אחד יכול היה להציע הצעה העומדת בלוחות הזמנים של המכרז.

בהקשר זה, מזכיר האתר כי יום לפני ההכרזה המשותפת הזו, הודיעה חברת ריימנטאל כי חברה לחברת טקסטרון בכדי להעמיד את הנגמ"ש שלה Lynx 41  למכרז ה-OMFV. בשנה החולפת עשתה ריימנטאל ניסיון כושל להיכנס לתחרות ה-OMFV יחד עם חברת ריית'און כשותפה האמריקאית שלה, אך לא הצליחה להעביר לשטח ארה"ב את נגמ"ש ה-Lynx היחיד שברשותה בזמן שקבע הצבא לצורך מתן דוגמא פיזית במכרז.

חברה נוספת שצפויה להשתתף במכרז האמור היא ג'נרל דיינמיקס מערכות יבשתיות שהייתה החברה היחידה שהצליחה להציג דוגמא פיזית בסיבוב הקודם. בסיבוב הנוכחי הצבא אינו דורש הצגת דוגמא פיזית. בחודש יולי האחרון הוציא צבא ארה"ב טיוטת דרישה ומתכנן לפרסם את דרישותיו מהמתחרים בחודש דצמבר הקרוב. הצבא מתכנן לבחור בתחילה חמש קבוצות ספקים שיעצבו אבות-טיפוס דיגיטליים ראשוניים. אזי, הצבא ייבחר בשלוש קבוצות לשלב של אבות-טיפוס ועיצוב מפורט יותר שיכלול גם הצעה לייצור ראשוני. מתוך שלוש קבוצות אלו תיבחר הקבוצה שתבצע את הייצור המלא. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית