תכנון מס: ענקיות טכנולוגיה אמריקניות לא משלמות מס במדינות עניות 

תכנוני המס של תאגידי טכנולוגיה מובילים ממשיכים להטריד את הקהיליה הבינלאומית, לפחות חלק ממנה. מחקר חדש חושף כי המס שלא שולם מגיע להיקפים של מיליארדים 

bigstock

חברות טכנולוגיה גדולות בארה"ב מנצלות פרצות בכללי המס העולמיים כדי להימנע מתשלום מס של 2.8 מיליארד דולר (2.1 מיליארד ליש"ט) בשנה במדינות מתפתחות, כך עולה ממחקר של ארגון הצדקה ActionAid International.

פייסבוק, גוגל ומיקרוסופט הואשמו בכך שלא שילמו מיסים במדינות עניות בהן הממשלות נאבקות לספק אפילו בריאות או חינוך בסיסי לאזרחיהן. ActionAid International טוען כי מחקרים הראו שההכנסה שאבדה מ"פער המס" הייתה יכולה לשמש לתשלום עבור יותר מ- 700,000 מורים חדשים או 850,000 מורים בבתי ספר יסודיים.

מיסים פוטנציאליים משלוש חברות 'ביג טק' אלה בלבד יכולים לטפל במחסור המשוער של ארגון הבריאות העולמי (WHO) של יותר מ -1.7 מיליון אחיות במדינות אלה בתוך שלוש שנים בלבד. הודו, אינדונזיה, ברזיל, ניגריה ובנגלדש הן השווקים שנחקרו עם 'פערי המס' הגבוהים ביותר משלוש החברות הללו. 

ומה בישראל? ובכן, לפחות במקרה של פייסבוק, רשות המיסים מסתתרת מאחורי "פרטיות" בסירובה למסור פרטים לציבור אודות הסכמי המס עם ענקית הטכנולוגיה. 



 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית