מחקר: גידול משמעותי באימוץ מודל Network as a Service

על פי מחקר של חברת Aruba, מנהלי IT באזור אירופה, המזה״ת ואפריקה מתכננים להשקיע יותר בטכנולוגיות רשת מבוססות ענן ו-AI, כחלק מתכניות ההתאוששות העסקית

צילום: BIGSTOCK/Copyright: World Image

בעקבות התפרצות וירוס הקורונה ברחבי העולם, מנהליIT  באזור EMEA (אירופה, המזה"ת ואפריקה) מתכנים להשקיע יותר בטכנולוגיות רשת מבוססות ענן ובינה מלאכותית כחלק מבניית תכניות ההתאוששות העסקית שלהם. כך עולה ממחקר של Aruba, חברה בת של HPE, העוסקת בפתרונות רשת חכמים ומאובטחים מן הקצה ועד הענן, המשלבים AI לייצור אוטומציה תוך ניצול נתונים לשיפור תוצאות עסקיות.

הממצאים המתפרסמים בדוח חדש, "מוכנות לסביבת העבודה בעידן של פוסט-מגיפה", מצביעים על כך שמנהלי IT עוסקים בתקופה האחרונה באתגרים הקשורים בתמיכה בכוח עבודה מבוזר מאוד העובד מרחוק ובהתרחבות סביבת העבודה ההיברידית, בה אנשים צריכים לבצע מעבר חלק בין העבודה במשרד, לבית ובדרכים. מנהלי ה-IT מחפשים כיצד לפתח את תשתית הרשת שלהם על ידי מעבר לפתרונות המסופקים "כשירות". על פי הדו״ח, השיעור הממוצע של שירותי IT הנצרכים דרך "מודל מנוי״ צפוי לצמוח ב- 41% בשנתיים הקרובות. אחוז הארגונים שיצרוך את רוב פתרונות ה- IT שלו "כשירות" יצמח ב- 74% בתקופה זו.

הדוח, אשר סקר 2,400 מקבלי החלטות בתחום ה-IT ב- 20 מדינות ובשמונה ענפים מרכזיים, בחן כיצד הם הגיבו לביקוש עסקי וטכנולוגי לאור מגפת הקורונה, אילו החלטות השקעה נעשו ונעשות כתוצאה מכך, ואילו מודלים של צריכה הם רואים שעומדים בפניהם. מקבלי ההחלטות דיווחו כי לקורונה הייתה השפעה משמעותית גם על העובדים שלהם וגם על ההשקעות קצרות הטווח ברשתות: 20% תיארו את ההשפעה על העובדים כ"משמעותית" (יציאה לחל"ת או פיטורים), בעוד 48% זיהו השפעה בינונית (קיצוץ זמני בחלק מהמשרות), ורק  23% רואים השפעה "נמוכה" (פגיעה במספר מצומצם של משרות).

עם זאת, התוכניות לעתיד הן אגרסיביות. 38% מהמשיבים אמרו כי הם מתכננים להגדיל את ההשקעה שלהם ברשת מבוססת ענן, מאחר והם נדרשים לענות על צרכים חדשים של עובדים ולקוחות. 45% ישמרו על אותה רמה, ו- 15% יקטינו את ההשקעה. 35% מהמשיבים דיווחו כי הם מתכננים להגדיל את ההשקעה בטכנולוגיות רשת מבוססות בינה מלאכותית, שתספק כלים משופרים לניטור וקבלת תובנות לגבי הרשת.

מנהלי ה-IT מחפשים אחר דרכי צריכה חלופיות כדי להגיע לאיזון הטוב ביותר בין ערך וגמישות: 50% מהמנהלים ב- EMEA אמרו כי יבחנו מודלים חדשים לרכישת תוכנה וחומרה במודל מנוי. 51% יבחנו בעיקר שירותים מנוהלים או ניהול turnkey של חומרה ותוכנה, ו- 29% יבדקו ליסינג פיננסי – כל אלה מגיעים כתוצאה מהשלכות הקורונה.

הדבר משקף את הצורך הגובר במודלים בעלי גמישות פיננסית גדולה יותר במסגרת סביבת עבודה מאתגרת. מבין הענפים ברמה הגלובלית, בעלי הסבירות הגבוהה ביותר לבחון מודל מנויים הן מלונאות/אירוח (66%), IT, טכנולוגיה וטלקום (58%) וחינוך (57%). ההשפעה של הקורונה הגבירה יותר מאי פעם את הרצון לגמישות וליכולת חיזוי של הוצאות, תוך הפחתה של הסיכון הנובע מהוצאות הוניות ראשוניות.

 "הצרכים של לקוחות ועובדים השתנו באופן משמעותי כל כך בחודשים האחרונים, שאין זה מפתיע לראות את מנהלי ה- IT מחפשים אחר פתרונות גמישים", ציין מורטון אילום, סגן נשיא EMEA בחברת ארובה. "הצורך באג'יליות וגמישות בניהול רשתות גדול מאי פעם, וחיוני כעת להבטיח כי עסקים מקטינים את המורכבות ברשת על מנת לאפשר את החוויה המאובטחת והחלקה שהמשתמשים מצפים לה".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית