אינדונזיה דחתה בקשה אמריקנית לתדלק מטוסים בשטחה

ארה״ב הגישה את הבקשה לתדלוק מטוסי הסיור והמעקב ״פוסיידון״, על רקע התגברות המתיחות בינה לבין סין בעקבות פעולותיה של האחרונה בים סין הדרומי

צילום: מתוך אתר חברת בואינג

אינדונזיה דחתה השנה בקשה אמריקנית לאפשר למטוסי הריגול והסיור הימי ״פוסיידון״ לנחות ולתדלק במדינה, כך על פי ידיעה שפורסמה באתר אל-ג׳זירה.

על פי הידיעה, בחודשים יולי ואוגוסט פנו בכירים אמריקניים מספר פעמים לשרי ההגנה והחוץ האינדונזיים, בטרם נדחתה הבקשה רשמית על ידי הנשיא ג׳וקו וידודו. הגורמים ששוחחו עם אל-ג׳זירה ציינו כי הבקשה הפתיע את הממשלה האינדונזית, מאחר והיא נוקטת במדיניות חוץ נייטרלית, ומעולם לא אפשרה לצבאות זרים לפעול בתחומה.

הבקשה האמריקנית הגיעה על רקע העלייה במתיחות בין ארה״ב לבין סין, בעקבות התגברות ניסיונות השליטה של האחרונה על האזור השנוי במחלוקת של ים סין הדרומי. מטוסי ה״פוסיידון״ ממלאים תפקיד מרכזי במעקב האמריקני אחר פעולותיה של סין באזור.

אינדונזיה אינה צד רשמי בסכסוך האזורי, אך היא רואה חלק מים סין הדרומי כשייך לה, בניגוד לטענה הסינית. עם זאת, קשריה הכלכליים עם סין הולכים ומתגברים. בחודש שעבר, אמרה שרת החוץ האינדונזית, רטנו מרסודי, בראיון לסוכנות הידיעות רויטרס כי מדינתה אינה מעוניינת לקחת צד בסכסוך, ומודאגת מאוד מהמתחים הגוברים בין שתי מעצמות העל. ״אנחנו לא רוצים להילכד בגלל היריבות. אינדונזיה רוצה להראות לכולם שאנחנו מוכנים להיות שותפים״, אמרה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית