ארה"ב: רפאל תשלים אספקת 'מעיל רוח' לטנקי אברמס עד סוף השנה

את הדברים אמר לג'יינס קולונל דניאל ראמוס, ראש תכנית הגנת רק"ם. העסקה כוללת זיווד ארבע חטיבות טנקים לחיל המשלוח האמריקני באירופה

US ARMY PHOTO VIA LEONARDO
 

חברת רפאל תשלים השנה את מסירת מערכות 'מעיל רוח' (TROPHY) לטנקי אברמס M1 של צבא ארה"ב. אך הצבא עדיין חסר תקציבים וכן "אתגרים טכניים" לצייד יחידות אחרות בצבא במערכות אחרות. (הכוונה ל-IRON FIST, 'חץ דורבן' של אלביט מערכות).

את הדברים אמר לג'יינס קולונל דניאל ראמוס, ראש תכנית הגנת רק"ם, בכינוס מקוון של "התאחדות הצבא האמריקני". ראמוס אמר כי באשר למערכות 'מעיל רוח' לטנקי אברמס, הצבא רוכש מערכות לארבע חטיבות (בריגדות), ואם הכל יתנהל על פי התכנית, רפאל תשלים את האספקה עד סוף השנה. 

אשר לאספקת מערכות הגנה אקטיבית  (APS) לנגמ"שי BRADLEY, אמר ראמוס, עדיין עומדת בתוקפה דרישת הצבא לצייד חטיבה אחת במערכות IRON FIST ('חץ דורבן' של אלביט מערכות), שהיא המערכת המועדפת ליחידת נגמ"שים זו. אולם, הוא הוסיף, הצבא ממתין לתוספת תקציב כדי להמשיך בתהליך של  פיתוח, בחינה והערכה של המערכת, ועדיין הצבא לא קיבל מימון לרכש מערכת זו. 

ג'יינס מוסיף כי מערכת 'חץ דורבן' היא בעלת יכולת דומה לזו של 'מעיל רוח', דהיינו יירוט והשמדה של איומים כמו טילי נ"ט מונחים זולים (ATGM) ורימונים ממונעי רקטות נגד טנקים. 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית