הוכרז סכסוך עבודה בבזק בינלאומי

לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי: "כוונת שר התקשורת לאשר לבזק להיכנס לתחום ה-ISP משמעותה מכת מוות לחברה ולעובדיה"

לימור ליברמן-לביא. צלמת - אורלי שניידר

ועד עובדי בזק בינלאומי, בשיתוף ההסתדרות, הכריזו על סכסוך עבודה בחברה, לאור החלטת משרד התקשורת לפרסם שימוע לציבור בנושא מתן רישיון ISP (ספק אינטרנט) לחברת בזק. לימור ליברמן-לביא, יו"ר ועד עובדי בזק בינלאומי: "החלטת שר התקשורת משמעותה מכת מוות לחברה ול-1,350 עובדיה, כמו גם פגיעה אדירה בצרכנים בשל הקטנת התחרות במשק.

"ההחלטה לאפשר למונופול בזק להיכנס לתחום ה-ISP ולשמש כספק אינטרנט, תהפוך את בזק בינלאומי, המספקת שירותים אלו כיום, לחברה בלתי רלוונטית, ומכאן החשש המידי לסגירת החברה ולפיטורי עובדים. נלחמנו בעבר על זכויותינו, והיום אנחנו יוצאים למאבק על מהות קיומנו. חבל ששר התקשורת לא מבין את ההשלכות ההרסניות של מהלך זה". 

"המהלך שמוביל שר התקשורת פוגע בציבור, שכן יצומצמו מספר ספקי ה-ISP, דבר המהווה פגיעה ישירה בתחרות וחיזוק הדואופול - שתי חברות ענק (בזק והוט) על חשבון הצרכנים. מעבר לבזק בינלאומי, יש פה פגיעה עצומה בעסקים הקטנים, שגם כך קורסים בגלל הקורונה; מהלך זה ימוטט כ-20 חברות קטנות שמשמעותו עוד עובדים אשר יצטרפו למעגל האבטלה. כאשר שתי חברות הענק יעלו את המחירים לצרכנים - כבר יהיה מאוחר מדי, ולא יהיו חברות אחרות שיתחרו בהן.

"בכל תחום כלכלי אחר – הממשלה מעודדת תחרות, וכאן היא מקטינה את התחרות. מעבר לכך, המהלך הזה יביא לביטול ההפרדה המבנית בבזק באופן עקיף. בתקופה בה ישנם כמיליון מובטלים במדינת ישראל, חובה על הממשלה והעומדים בראשה, לשקול כל מהלך שעלול להביא לתוצאות הרסניות ובלתי הפיכות. אני קוראת לשר התקשורת לעצור את המהלך בטרם יהיה מאוחר מדי".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית