דרפא מפתחת נחיל דינמי של כלי שיט בלתי מאוישים

חברת Gibbs & Cox קיבלה חוזה לפיתוח 'רכבת הים' - קונספט שמטרתו יישום נחיל כשב"מים למשימות טרנסוקיאניות

https://www.darpa.mil/program/sea-train

Gibbs & Cox השיגה חוזה רב-שלבי בעל ערך התחלתי של 9.45 מיליון דולר כדי לסייע לסוכנות הביטחון למחקר מתקדם לפתח מערכת של כלי שיט טקטיים בלתי מאוישים מחוברים. החברה מארלינגטון שבווירג'יניה הודיעה כי תחיל טכנולוגיות שליטה רובוטיות, הידרודינמיות ואוטונומיות לתמיכה בתכנית הפיתוח וההפגנה של 'רכבת הים'. על פי Gibbs & Cox, היא מבקשת להפוך את מערכות הספינות הימיות באמצעות גישה של "נכס פריסה אוטונומית מונעת התנגדות מונחת".

DARPA העניקה חוזים נפרדים ל- Applied Physical Sciences Corp ו- InMar Technologies כדי להשתתף גם בפרויקט. הסוכנות רוצה כי רכבת הים, באמצעות מספר ספינות שיכולות להתחבר פיזית או להפליג בשיתוף פעולה, ישתתפו בפעילות מעבר ימית וטרנסוקיאנית לטווח ארוך.

"המטרה היא לפתח ולהדגים גישות המנצלות הפחתה בהתנגדות הגלים כדי להתגבר על מגבלות הטווח הגלומות בכלי שיט בלתי מאוישים בינוניים. DARPA צופה רכבות ים שנוצרו על ידי חיבור פיזי של ספינות בדרגות חופש שונות בין הספינות, או ספינות המפליגות בתצורות שיתופיות במרחקים שונים בין הספינות", כותבים בדרפא.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית