שת״פ ישראלי-אסטוני: חימוש משוטט מותקן על כרב״ם

יוויז׳ן אייר ומילרם רובוטיקס פיתחו חימוש משוטט המותקן על כלי רכב בלתי מאוישים, פתרון שיאפשר לצייד כוחות קדמיים ביכולת עצמאית להתמודדות עם מטרות משוריינות מרוחקות

צילום: באדיבות יוויז׳ן

החברה הישראלית יוויז׳ן אייר (Uvision Air), יחד עם חברת מילרם רובוטיקס (Milrem Robotics) האסטונית, התקינו חימוש משוטט על כלי רכב בלתי מאוייש (כרב"ם), פתרון המקדם הפעלת מערכות חימוש משוטטות נגד מטרות קרקע.

התפיסה המבצעית הגלומה במוצר שמפתחות שתי החברות מאפשרת לצייד כוחות קדמיים ביכולת עצמאית חדשה על מנת לאתר, לעקוב אחר מטרות משוריינות ממרחק רב, ולהפעיל  כוח אש מדויק וארוך-טווח, יכולות שהושגו עד כה על ידי פעילות מורכבת של כמה יחידות. יוויז׳ן היא חברה מובילה בפיתוח וייצור סוגי חימוש משוטט בגדלים שונים למגוון משימות. מילרם רובוטיקסמוכרת בעולם כיצרנית כלי רכב קרקעיים בלתי-מאוישים וכן כלים רובוטיים שונים.

השתיים חברו יחד לפיתוח פתרון חדשני: התקנת משגר למשוטטים (LM) על הרכב הקרבי RCV של מילרם. את המשגר ניתן לצייד בשני חימושים של יוויז'ן: Hero-120, שיכול לשוטט למשך שעה ונושא ראש קרב נ״ט, וכן Hero-400EC, המיועד להשמיד מטרות מבוצרות ומסוגל לשוטט במשך שעתיים. כלי הרכב הרובוטי TYPE-X של מילרם מצוייד באנטנה לקיום קשר לטווח של עד 40 ק"מ, שמותקנת בתוך תורן טלסקופי המאפשר שליטה מרחוק של המפעיל.

רכב אחר תוצרת מילרם רובוטיקס, THeMIS, מיועד להפעלה על ידי כוחות חי"ר וכוחות מיוחדים, ונושא ששה חימושים משוטטים. רכב זה השלים באחרונה 12 חודשי הפעלה מבצעית במסגרת הכוח הבינלאומי במאלי ונמסר לכמה חברות בנאט"ו, כולל נורווגיה, בריטניה, גרמניה, הולנד וארה"ב.

מנכ"ל יוויז'ן,  אבי מזרחי, מסר כי החברה הנה "בעלת ניסיון רב ורקע תצבאי ורבים בה בעלי ניסיון קרבי. לפיכך אנו מכירים היטב את האתגרים שבפניהם ניצבים כוחות בתנאי קרב בימינו. השותפות עם מילרם רובוטיקס יוצרת תפיסות מבצעיות חדשניות שמביאות פתרונות מעולים של שתי החברות".

מנכ"ל מילרם רובוטיקס, קולדר ורסי: "הפלטפורמות הרובוטיות שלנו מופעלות על ידי עמים שונים ותפקידנו הוא להציע דרכים שיעודדו מערכות בלתי-מאוייות לתרום לבניית יכולות מבצעיות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית