מוחמד הקוראן והיהודים

הספר שופך אור על האנטישמיות המודרנית בתעמולה הערבית והפלסטינית בהשפעת הקוראן. מאת ניר צורף, צמרת הוצאה לאור, 2020

מוחמד הקוראן והיהודים

הקוראן הוא הספר המרכזי והחשוב ביותר באסלאם, אשר השפיע רבות על ההתפתחות החברתית-תרבותית ומנטליות של החברה הערבית-מוסלמית מראשית האסלאם עד ימינו. נושא מרכזי חשוב ובולט בקוראן הוא העיסוק הרב ביהודים. בולט יחסו העוין של מוחמד ליהודים. הוא ראה ביהודים מכשול המסכן את היותו נביא. היהודים דחו את מוחמד כי מבחינתם נביא הבא לשנות את תורת ישראל לא יכול להיות נביא שנשלח אליהם. כך נפתחת העוינות של מוחמד ליהודים. 

הספר בוחן בפירוט רב את יחסו של מוחמד והקוראן ליהודים ולתורה ואת התופעה לשנאת היהודים, כפי שמתוארת בפסוקי קוראן רבים ובמסורת החדית'ים. לצד ביטויי השנאה כלפי היהודים, בקוראן יש פסוקים בהם מכיר מוחמד בבני ישראל כעם הנבחר, בקיומה של ברית בין אלוהים לבני ישראל ובהבטחת הארץ הקדושה ליהודים.

הספר שופך אור על האנטישמיות המודרנית בתעמולה הערבית והפלסטינית בהשפעת הקוראן, ובוחן את השפעת הקוראן על הסכסוך בין ישראל לערבים ולפלסטינים, שקיבל אופי של סכסוך דתי-היסטורי, פוליטי-לאומי וטריטוריאלי. בספר המפורט הזה, הכולל ניתוח כל פרקי הקוראן, עולה כי ירושלים, חברון ומערת המכפלה, שכם ובית לחם לא נזכרים בקוראן. בהשוואה בין היהדות והאסלאם מציג צורף דוגמאות מהקוראן עם תכנים, אירועים, פסוקים ודמויות מהתנ"ך, שעברו סילוף ושינויים מהותיים וכללו הוספות והשמטות ביחס למקור המקראי. 

חלק נכבד בספר עוסק בבחינת שורשי הסכסוך בין ישראל לערבים ולפלסטינים עם ציטוטים נרחבים של חוקרים והוגי דעות מוסלמים השוללים את הזהות הלאומית של היהודים ואת זכותם על הארץ. 

 המחבר, ניר צורף, סא"ל במיל', בעל תואר שני בערבית מאוניברסיטת בר אילן, קצין מודיעין ותיק ואיש תיאום הפעולה בשטחים. בעל ניסיון רב במעקב אחר התקשורת הערבית. 

אולי יעניין אותך גם