בלי צבע אדום: בלון נפץ הגיע לגן יבנה 

מי צריך טילים ורקטות? חמאס משפר את הפעלת בלוני הנפץ מעבר לגבול עוטף עזה ומגיע למרחקים של עשרות ק"מ. מדובר באסון שרק מחכה להתממש

מטען הנפץ שנחת בגן יבנה. צילום: משטרת ישראל

בלי "צבע אדום", בלי כיפת ברזל, בשקט בשקט, כמעט בלי לשים אליהם לב, חמאס מצליח להגיע עם מטעני נפץ קשורים לבלונים למרחקים של עשרות ומאות ק"מ. אחרי בלון הנפץ שהתגלה בערד (כ-76 ק"מ קו אווירי) לפני מספר שבועות, כעת בלון הגיע לגן יבנה (כ-40 ק"מ מבית חנון בקו אווירי). גן יבנה נמצאת באותו קו עם העיר אשדוד.

על פי פרסום של המשטרה, שוטרים הוזעקו בעקבות  דיווח על בלון וחפץ חשוד שהיה מחובר אליו,אשר נחתו  באתר בניה באזור גן יבנה. שוטרים וחבלני המשטרה הגיעו  למקום הנחיתה במידי והשטח נסגר עד לסיום הטיפול המקצועי של חבלני משטרת ישראל מבדיקת החבלנים עלה כי מדובר ברימון מאולתר שנפל עם הבלון בשטח של אתר בניה. הרימון נוטרל והושמד. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

עד מתי ימשיך המזל? לא ברור. אמצעי יירוט לבלונים אין. גם התרעה אין. אמנם בלון נפץ נחשב בעיני מערכת הביטחון לאיום פחות מטיל או רקטה, אך בלון שמחובר אליו מטען נפץ עם מנגנון השהייה או רימון רסס, יכול להוות איום רציני. אפילו להסתיים באסון. 


 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית