מסוק התובלה סטאליון עובר טיסות מבחן בתנאי מדבר

המסוק החדש, אחד משני המועמדים לרכש עתידי של חיל האוויר, סיים בהצלחה שבועיים של מבחנים, במסגרתם נבחנה יכולתו לפעול באבק ובטמפרטורות גבוהות

מסוק הקינג סטאליון במהלך תצוגה אווירית בברלין, 2018. צילום: BIGSTOCK/Copyright: Foto VDW

מסוק התובלה CH-53 King Stallion, תוצרת לוקהיד מרטין/סיקורסקי, עובר השבוע סדרת של טיסות מבחן בסביבה מדברית ותנאי חום, אחרי שהסתיימו בהצלחה מבחני בתנאי ים.

מסוק זה הוא אחד משני המועמדים לרכש עתידי של חיל האוויר במגמה להחליף את מסוקי יסעור המתיישנים, והוא מתחרה עם מסוק הצ'ינוק של בואינג.

מנהל תכנית המסוקים, קולונל ג'ק פרין, מסר כי חיל הנחתים מבצע ניסויים של המסוק בתנאי מדבר ביומה, אריזונה, והמסוקים נדרשים לפעול באבק ובמזג אוויר חם. "חשוב להבטיח שהמסוק יפעל היטב בטמפרטורות גבוהות", אמר קולונל פרין. ניסויי הטיסה בתנאי ים נערכו באוקיאנוס מול חוף וירג'יניה, כאשר המסוקים נוחתים על סיפון הספינה האמפיבית WASP. ניסויי הים נמשכו 14 יום ונבחנו כל ההיבטים של טיסות בתנאי ים. צוות של 96 מומחים של החברה היצרנית והמרינס עקבו אחר הניסויים, כפי שקורה השבוע בטיסות מדבריות.

על פי ידיעה באתר Inside Defense, מסירת המסוקים הראשונים מדגם סטאליון לחיל הנחתים נדחתה בשנה לערך, והם יימסרו בספטמבר 2022. הסיבות לדחייה הוגדרו "טכניות" והיו טענות שמנועי המסוקים התחממו כתוצאה מעבודת תחזוקה שגוייה. אך קולונל פרין הבטיח שהלקחים נלמדו, וכי בתכנון נמצא השלב הראשון לקראת הכרזה על מבצעיות המסוק בעוד כשנה, ורק אחרי כן יימסרו למרינס ארבעה המסוקים הראשונים.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית