המשטרה מציגה יכולות חדשות בניתוח הונאות בכרטיסי אשראי 

המשטרה מציגה יכולות צימוד בין איכון עסקאות כרטיסי אשראי למצלמות CCTV. עתיד השיטור כבר כאן, רק נשאר לכייל אותו למערכת אוטומטית

צילום: משטרת ישראל

המשטרה פרסמה סרטון אודות הונאה בכרטיסי אשראי המציג יכולות צימוד של איכון על פי עסקאות אשראי עם צילומים של מצלמות CCTV. מהסרטון ניכר כי פעולת הצימוד \ הצלבה נעשתה ידנית וללא שימוש באלגוריתמים לזיהוי פנים. זיהוי האדם נעשה ידנית. 

על פי האישום, החשודה גנבה כרטיסי אשראי מלקוחות בסטודיו לאימוני פילאטיס ברחובות ויצאה למסע קניות.תחילתה של החקירה בדיווח שהתקבל במשטרה בחודש שעבר, על מתאמנת בסטודיו לפילאטיס ברחובות שעל פי החשד גנבה ארנקים מתיקים של מתאמנים בחדר ההלבשה. שוטרי תחנת רחובות שהגיעו למקום עצרו את החשודה ובחיפוש שערכו בתיקה נמצא ארנק השייך למתאמנת אחרת בסטודיו וכן כרטיס אשראי שאינו שייך לה

כתב האישום שהגישה המשטרה כנגד החשודה, מתאר כיצד פעלה הנאשמת בשיטתיות על מנת לגנוב כרטיסי חיוב או להעתיק את פרטי הכרטיסים ולעשות בהם שימוש למשך תקופה של כשלושה חודשים, בסכום של למעלה מעשרת אלפים שקלים במצטבר. במהלך החקירה התחקו החוקרים אחר מסע הקניות של החשודה ואיתרו שימושים רבים בכרטיסי החיוב, בבתי עסק שונים.

באחד המקרים המתוארים בכתב האישום, נענתה הנאשמת למודעה בפייסבוק לפיה תושבת תל-אביב מחפשת אדם אשר יטייל עם כלביה תמורת תשלום. הנאשמת החלה לעבוד אצל האישה ובשלב מסוים העתיקה את פרטי כרטיס האשראי שלה וביצעה בו שימושים בסכום של אלפי שקלים ושילמה באמצעותו לסטודיו בו החלה להתאמן. מעצרה של החשודה הוארך מעת לעת בבית משפט השלום בראשל"צ ועם סיום החקירה הגישה התביעה המשטרתית כתב אישום בעניינה ובקשה למעצרה עד לתום ההליכים בגין גניבה והונאה בכרטיס חיוב.

כאמור, לקח למשטרה חודש לפרסם את התוצרים של ההצלבה בין פעילות האשראי למצלמות הCCTV. ייתכן ואולי פחות, נניח כמה שבועות. עדיין, ניכר כי אין מנגנון אוטומציה לחקירות כאלו המצליב נתונים מחברת האשראי עם מצלמות CCTV במרחב האזרחי. למשטרה יש פרויקט בשם "עין הנץ" שעושה הצלבה בין נתוני לוחיות רישוי (LPR) למצלמות CCTV, כך שהתשתית קיימת. צריך רק לחבר מאגרי מידע מתאימים. 

עוד נקודה שראוי לשים לב אליה, היא שהמשטרה לא השתמשה במקרה זה במערכות זיהוי פנים. על מנת להפוך מערכת כזו לאוטומטית, אין מנוס מסריקת מהירה של פרצופים המבוססת על זיהוי פנים בהצלבה מול המאגר הביומטרי נניח או זה של משרד התחבורה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית