הצבא הבריטי רוכש מריימנטאל יחידות תאורת לייזר נוספות

החוזה הנוכחי הוא בשווי של 2.75 מיליון לירות שטרלינג. היחידות מיוצרות על ידי חברת ריימנטאל הגרמנית והגרסה המשמשת את הצבא הבריטי כוללת סמן ומנורת אינפרא-אדום וציין לזיהוי יעד כידיד/אויב

מערכת תאורת הלייזר בשימוש על ידי חייל בריטי. צילום: משרד ההגנה הבריטי

האתר הגרמני Soldat-und-Technik.de מדווח כי הצבא הבריטי רוכש יחידות תאורת לייזר MK3 נוספים בסך 2.75 מיליון לירות שטרלינג, סכום המקביל לכ-3 מיליון יורו.

ה-LLM MK3 הינו מתוצרת חברת ריימנטאל (Rheinmetall) הגרמנית ומוצע שם תחת שם המוצר VarioRay. בגרסה המשמשת את הצבא הבריטי, המכשיר במשקל של כ-240 גרם מציע פנס תאורה לבנה, סמן מטרת לייזר נקודה-אדומה, ציין אינפרא-אדום, מנורת אינפרא-אדום הניתנת למיקוד באופן אלקטרוני וציין אופציונלי לזיהוי יעד כידיד/אוֹיב. ה- LLM MK3 מחובר לכלי הנשק באמצעות מסילת Mil-Std 1913 ומופעל באמצעות כבל ההדק. ניתן לבחור את מקור האור באמצעות מתג סיבובי. ניתן לווסת את כל מקורות האור ברציפות, ניתן לכוונן את כל הלייזרים באמצעות התאמה ממוחשבת. ה-VarioRay עמיד למים עד 30 מטר. החוזה המקורי למכירת יחידות LLM M3  לצבא הבריטי ניתן לריימנטאל בשנת 2014.

האתר מציין כי יחידת תאורת הלייזר VarioRay היא גם חלק ממערכות "חייל החי"ר העתידי" (IdZ) של צבא גרמניה ובצבא שוויץ היא ידועה בשם LLM19.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית