תקיפת סייבר על קציני הצי היווני

התקיפה בוצעה על ידי קבוצת ההאקרים האיראנית המכונה "גור החתולים המקסים"

במהלך החודשים האחרונים התגלה כי קבוצת תקיפת סייבר איראנית תקפה קציני צבא רבים מהצי היווני. מטרת התקיפה הייתה חדירה למיילים של הקצינים היוונים ולחשבונותיהם ברשתות החברתיות. 

התקיפה בוצעה על ידי קבוצת ההאקרים האיראנית המכונה "גור החתולים המקסים" (Charming Kitty) או APT-35. קבוצת התקיפה האיראנית מוכרת בעולם והיא בעלת מוניטין רב. בעבר יוחסו לקבוצה תקיפה של אנשי צבא ותשתיות צבא אמריקאיות וכן מדענים ותשתיות גרעין אמריקאיים. 

קבוצת התקיפה האיראנית הצליחה לחדור למספר רב של חשבונות אישיים ולדלות פרטים אישיים, מסמכים, תמונות וסרטים, רשימות טלפונים וכתובות מתוך החשבונות, פרטי חשבונות בנקים, מספרי כרטיסי אשראי ועוד. התקיפה התגלתה על ידי צוות חוקרים של חברת IBM, אשר חשפו סרטי וידאו בהם מצולמים ההאקרים האיראניים במהלך התקיפה על קציני הצי היווני. 

לא ברור מה המוטיבציה העומדת מאחורי קבוצת התקיפה האיראנית ומדוע הותקפו דווקא קציני חיל הים של יוון. צוות חוקרי חברת IBM לא פרסם האם במהלך התקיפות הרבות של קבוצת התקיפה האיראנית נאסף רק מידע ונעשה בו שימוש (עברייני או מודיעיני) או האם גם הצליחו ההאקרים האיראניים להשתיל נוזקות למחשבי הקצינים ולרשתות המחשוב של הצי היווני. 

תקיפה זו העלתה, אולי לראשונה באופן פומבי, חששות ודאגות כבדים בקרב בכירי הצבא והמערכת הביטחון ביוון על יכולות הגנת מערכות המחשוב והמידע של מערכת הביטחון. בתקופה זו של המתיחות הגבוהה בים התיכון ובים האגאי, ייתכן, שהאיראנים פעלו בשיתוף פעולה עם הטורקים וביצעו עבורם את תקיפות הסייבר, לאור יכולותיהם המוגבלות של הטורקים בתחום זה. 





 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית