מערכת בינה מלאכותית חדשה למל״ט האמריקני

המל״ט MQ-9 Reaper מצויד כעת בפוד חדשני המאפשר איתור וזיהוי מטרות ומעקב אחריהן תוך שימוש באלגורתמים מבוססי לימוד מכונה. טיסת הניסוי הראשונה התקיימה בשבוע שעבר

מל״ט ה- MQ-9 Reaper. צילום: מתוך אתר חה״א האמריקני

חברת ג׳נרל אטומיקס שילבה במל״ט הגדול MQ-9 Reaper מתוצרתה פוד חדשני שבו מערכת מבוססת בינה מלאכותית, המאפשרת בחירה אוטומטית של מטרות בזירת לחימה.

על פי ידיעה באתר Flight Global, המל״ט כבר טס עם הפוד החדש, המאפשר גילוי מטרות, מעקב אחריהן והעברת מידע למפקדים על הקרקע. טיסת הניסוי הראשונה התקיימה ב-3 בספטמבר בדקוטה הצפונית. הפוד פותח במעבדות חיל האוויר האמריקני על ידי חברת SRC, המתמחה בפיתוח מכ"מים וציוד לוחמה אלקטרונית.

המערכת מצוידת במעבד מהיר המפעיל אלגוריתמים מבוססי לימוד מכונה. זיהוי המטרות מבוסס על נתונים שאוספים חיישן אלקטרו-אופטי ומכ"ם המל"ט. חיל האוויר האמריקני מעוניין להאיץ את תהליך איתור וזיהוי המטרות לטובת קבלת החלטות על ידי מפקדים בשטח.

חברת SRC, שפיתחה את הפוד, הסבירה כי החיישנים המתקדמים אמינים ומסוגלים לאגור כמות גדולה של נתונים ומידע, אותם ניתן לאחסן במחשב המל"ט לעיבוד אחרי המשימה או לשדרם אל הקרקע. לאחסון במחשב יש מגבלות של נפח אחסון, גודל ומשקל הפלטפורמה, לכן מוטב לשדר את הנתונים לתחנות קרקע – אולם אז זקוק המל"ט ליותר אנרגיה ולרוחב-פס ותדרי שידור. לשם כך, פועלת כבר החברה לפיתוח מעבדים מהירים ורבי-עוצמה

הבינה המלאכותית במערכת מאיצה את התהליך שמתחיל בתצפית, ממשיך בהתמצאות בשטח ומסתיים בקבלת החלטות, התהליך העומד בליבת אסטרטגיית המלחמה העתידית של הפנטגון. משרד ההגנה מאמין שזו הדרך היעילה ביותר הן להילחם בטרוריסטים, והן להתמודד עם תגובות לתוקפות מהסוגים של רוסיה וסין.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית