הרעלת נבלני: נאט״ו טוענת שרוסיה הפרה את החוק הבינ״ל

בעקבות קביעת המומחים הגרמניים שהאופוזיציונר הרוסי הורעל בגז עצבים, קראה נאט״ו לרוסיה ״לפעול בשקיפות מלאה ולהביא את האחראים לדין״

אלכסיי נבלני. צילום: Latin American News Agency via REUTERS

בעקבות הקביעה הגרמנית בשבוע שעבר כי אלכסיי נבלני, איש האופוזיציה הרוסי ויריבו הגדול של פוטין, הורעל בגז עצבים, פרסמה נאט״ו הודעת גינוי חריפה. ״בעלות הברית מגנות באופן החזק ביותר את המתקפה על אלכסיי נבלני, איש אופוזיציה רוסי, תוך שימוש בגז עצבים מקבוצת נוביצ׳וק האסורה. כל שימוש בנשק כימי, יהיו הנסיבות אשר יהיו, מהווה הפרה ברורה של החוק הבינלאומי ומנוגד לאמנת הנשק הכימי״, כך נכתב בהודעה שפורסמה ביום ו׳.  

עוד קרא הארגון לרוסיה ״לפעול בדחיפות בשקיפות מלאה ולהביא את האחראים לדין, תוך הבאה בחשבון את מחויבותיה של רוסיה במסגרת אמנת הנשק הכימי. בעלות הברית קוראות לרוסיה לחשוף באופן מיידי כל מידע רלוונטי״. עם זאת, ביום ו׳ אמר הנשיא טראמפ לכתבים כי אין לממשלו עדיין ״כל הוכחה״ לכך שמדובר בהרעלה.

הקרמלין מכחיש את הטענות כי מדובר בהרעלה מטעם הממשל. בשבת שחרר משרד החוץ הרוסי הצהרה, בה ציין כי ״במשך שנים רבות, מומחים במדינות מערביות רבות ובארגוני נאט״ו עבדו עם קבוצת המרכיבים הכימית הזו (נוביצ׳וק)״. 

נבלני אושפז בבית החולים ב-20 באוגוסט במצב קשה לאחר שחש ברע במהלך טיסה מסיביר למוסקבה. יומיים לאחר מכן הועבר להמשך קבלת טיפול בברלין. מההתחלה, העריכו מקורביו שהורעל כתוצאה מחומר שעורבב בתה ששתה לפני הטיסה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית