מתחדד: תפקיד ראש הרשות המקומית הוא הבסיס לניהול העורף במגיפה או מלחמה

"כל אחד הוא המפקד של העיר", אמר אריה דרעי, שר הפנים לראשי הרשויות

 

צילום: חורחה נובמינסקי / לע"מ
 

שר הביטחון בני גנץ קיים היום (יום ב׳) מפגש ראשי רשויות במיקוד, ביחד עם שר הפנים אריה דרעי, השר לנושאים אזרחיים וחברתיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון וראש ׳מגן ישראל׳ פרופ׳ רוני גמזו, בו הוצגה בפניהם פעילות הסיוע של משרד הביטחון לרשויות המקומיות. בשיחה עם ראשי רשויות מכלל המגזרים המשתייכות לערים אדומות וכתומות, תיארו ראשי הרשויות את האתגרים איתם הם מתמודדים, את השוני מהגל הראשון ואת הצרכים להם הם זקוקים ממשרדי הממשלה.

שר הביטחון בני גנץ אמר בפתח השיחה: ״אני רואה חשיבות מאד גדולה בשיתוף פעולה עם הרשויות המקומיות. אתם אבן הראשה בשטח." שר הפנים, אריה דרעי, אמר לראשי הרשויות: "אני קורא לכם ראשי הרשויות לקחת אחריות על העיר שלכם. כל אחד הוא המפקד של העיר ועליו להסתער בכל האמצעים שאנחנו נותנים לכם כדי לפעול להורדת התחלואה וקטיעת שרשרת ההדבקה. אין אף אחד כמוכם שמכירים את העיר שלכם, שיודעים היכן יש הפרות של ההנחיות, היכן מתקיימות חתונות בניגוד לנהלים ועוד.

"ועוד דבר: ככל שתפעלו להוצאת אנשים לבדיקות זה יסייע לקטיעת שרשרת ההדבקות ולהוצאת ערים מרשימת הערים האדומות. כי אחד הממדים העיקריים להיות עיר ירוקה הוא אחוז נמוך של נדבקים מסך הבדיקות. הפקנו לקחים מהגל הראשון, הממשלה תסייע לכם בכלים ובסמכויות, תפעלו באומץ ובאחריות ציבורית ונצלח את המשבר"

ראש פרויקט מגן ישראל, פרופ׳ רוני גמזו אמר: ״שיתוף הפעולה עם ראשי הרשויות חשוב ומשמעותי עבורנו ואני דואג לבקר בכל מקום, להבין ממראה עיניים את האתגרים והמורכבויות שאתם רואים בצורה הרבה יותר ברורה מאיתנו. אנחנו נתאים את הסיוע בדיוק על פי רעיון תוכנית הרמזור שמתאימה עצמה למצב ברשות ונמשיך לשמוע ולהיות בקשר הדוק עם הרשויות בשטח״.

השר לנושאים חברתיים ואזרחיים במשרד הביטחון מיכאל ביטון אמר: "עם כל הכבוד לכולנו, משרד הביטחון ומשרד הפנים, יש להסיר את הכובע בפני ראשי הרשויות בשטח שגילו מנהיגות, נחישות, יזמות. הם עשו חקירות עוד לפני שביקשו מהם וסגרו מוסדות בעיר בהחלטה שלהם. לכן ההמלצה המרכזית שלי לתת סמכויות לראש העיר ולמשל״ט המקומי לתת הפניות לבדיקות קורונה, להוצאה למלוניות לא רק דרך קופות החולים ומתשאלים של העירייה לחקירת הנדבקים - הסמכויות האלו חשובות וייצרו הבדל משמעותי במאבק בקורונה״.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית