קול קורא לשת"פ בינלאומי במיזמי Bio-Convergence

רשות החדשנות תממן, באמצעות הקרן הדו-לאומית של ישראל ודרום קוריאה, פרוייקטי שת"פ בתחום הביו-קונברג'נס בסכום של 14 מיליון ש"ח

אבי לובטון. קרדיט: שלומי אמסלם, לע"מ

רשות החדשנות באמצעות הקרן הדו-לאומית של ישראל ודרום קוריאה (KORIL-RDF), משיקה קול קורא לשיתוף פעולה בין חברות קוריאניות וישראליות בתחום הביו-קונברג'נס (Bio-Convergence). הקול הקורא יתמוך בפרויקטים באמצעות מענקי תמיכה בשיעור של עד 50% מהוצאות המו"פ, ובתקציב של כ- 14 מיליון ₪ (4 מיליון דולר) עבור הפרויקטים הנבחרים.

ד"ר עמי אפלבום, יו"ר רשות החדשנות והמדען הראשי במשרד הכלכלה והתעשייה: "בעשור האחרון אנו עדים לפריצות דרך טכנולוגיות בתחומים רבים בישראל ובעולם, בהם בולטים תחומי ההנדסה, האנליטיקה, הבינה המלאכותית והרפואה. בישראל טבועה יכולת מולטי-דיספלינריות בחברות רבות וזאת מהווה  פוטנציאל להציב את האקו-סיסטם הישראלי בקדמת הפיתוח של רפואת העתיד. 

"תחום הביו-קונברג'נס סומן כיעד אסטרטגי של הרשות לעשור הקרוב, ויצירת מובילות בתחום מחייבת שיתופי פעולה בינלאומיים כדוגמת דרום קוריאה, שלה נכסים בתחומי המחקר והטכנולוגיה לקידום מטרה זו".

מנהל המערך הבינ"ל ברשות החדשנות, אבי לובטון: "מובילות בטכנולוגיות פורצות דרך בתחום הביו קונברג'נס מצריך שילוב מצויינות טכנולוגית ישראלית ובינלאומית בתחומי ההנדסה והביולוגיה. לשם כך, החטיבה הבינ"ל ברשות החדשנות פועלת במגוון כלים עם שותפים במדינות מובילות בתחום, בניהן נמצאת גם דרום קוריאה, איתה הרשות מפעילה קרן דו לאומית למימון פרויקטים פורצי דרך, שתשמש כפלטפורמה לתמיכה בביו קונברג'נס".

מנכ"ל הקרן הדו-לאומית ישראל-קוריאה (KORIL-RDF), ד"ר טה-הון צ'וי: "ישראל הינה מובילה בתחום של תחומי מדעי החיים - ניתן לראות זאת במספר פרסי הנובל שבהן זכתה, מכוני מחקר מובילים בתחום, כדוגמת מכון ויצמן וחברות תרופות מובילות כמו חברת טבע. קוריאה הראתה לאחרונה את יכולות מערכת הבריאות שלה בהתמודדות עם נגיף הקורונה, וזוהתה כאחד המקומות המובילים לפיתוח טכנולוגיות מתקדמות בתחום, בשילוב עם בתי חולים וחוקרים מובילים ברפואה.

"היכולות של שתי המדינות בתחומים של מדעי החיים, ICT, אלקטרוניקה, הנדסה, ציוד רפואי ועוד, יכולים להוביל לשת"פ ופריצות דרך טכנולוגיות משמעותיות בתחום של הביו קונברג'נס, ובשל היותו תחום מולטי-דסיפלינרי, הוא יתרום למערכת הבריאות העולמי. לכן, הקרן החליטה להעניק תמיכה מוגדלת בתכניות שת"פ בתחום הביו-קונברג'נס"

הקול הקורא מחפש מיזמים פורצי דרך באחד מתתי תחום הביו-קונברג'ס בהם ננו רובוטיקה לשינוע תרופות (Bio-Advanced Engineered Drug Delivery&Diagnostics Systems). גילוי תרופות(Advanced Therapeutics Discovery Systems). הנדסת רקמות והדפסת תלת מימד ביולוגית (Tissue Engineering – 3D Bio-Printing & Cyborg Tissues). רפואה ביו-אלקטרונית וחיישנים ביולוגיים (Bio-Electronics & Electroceuticals and Bio-Sensors & Hybrid Devices. 

תחום ה-Bio-Convergence הינו אחד ממנועי הצמיחה המשמעותיים הבאים של ההיי-טק בישראל. רשות החדשנות בשיתוף עם גורמים בארץ ובחו"ל פועלת להרחבת היריעה וליצירת אקו-סיסטם תחרותי שיתמוך בקידום תחום זה בישראל, ויסייע לישראל לשמור על קדמה טכנולוגית ויתרון תחרותיות בשוק הבינלאומי גם בשנים הבאות.

בשנים האחרונות מתרחשת מהפכה בתחום הרפואה והבריאות בעולם, ופריצות דרך טכנולוגיות שהתרחשו לאחרונה מאפשרות ליצור חיבורים ושילובים של תחומים שלא היו אפשריים בעבר. תחום הביו-קונברג'נס הינו שילוב בינתחומי של רפואה וביולוגיה עם הנדסה וטכנולוגיות מתקדמות אחרות (כגון AI , פיזיקה חישובית, ננו-טכנולוגיה, מדע חומרים והנדסה גנטית מתקדמת).

מחקר רב-תחומי המשלב הנדסה עם ביולוגיה, קיים כבר שנים רבות באקדמיה בעולם וגם בישראל. עם זאת, בשנים האחרונות ניכרת האצה בתחום המקבלת ביטוי בהקמת מוסדות מחקר ומודלים חדשים במרכזים שונים בעולם, אשר אחת המובילות בתחום הינה דרום קוריאה.

כזרוע העיקרית לשת"פ בין המדינות, החליטה מועצת המנהלים של הקרן הדו-לאומית של ישראל ודרום קוריאה ביולי האחרון לקדם את תחום הביו קונברג'נס במסגרת תכניות התמיכה במו"פ של הקרן, וקול קורא זה מהווה סנונית ראשונה. הקרן הדו לאומית ישראל קוריאה (Korea Israel Industrial R&D Foundation - (“KORIL-RDF” אשר הוקמה בשנת 2001, פועלת כבר 19 שנה בקידום שיתופי פעולה תעשייתים בין חברות דרום קוריאניות וישראליות ואישרה עד כה מעל 170 פרויקטים משותפים בסכום כולל של כ-50 מיליון דולר.

חברות ישראליות ודרום קוריאניות המעוניינות לשתף פעולה ולפתח יחדיו טכנולוגיה פורצת דרך באחד מתתי תחום הביו-קונברג'ס האמורים, מוזמנות להגיש בקשה ע"י שתי החברות ביחד, באמצעות מייל למשרדי הקרן ולמערכת החברות של רשות החדשנות עד תאריך 31 בדצמבר השנה. הקרן תאשר עד שני פרויקטים בתמיכה של 50% מהוצאות המו"פ בסכום של עד 7 מיליון ש"ח לכל פרויקט. פרטים נוספים על הקול הקורא זמינים באתר רשות החדשנות ובאתר הקרן הדו-לאומית של ישראל ודרום קוריאה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית