חיל האוויר האמריקאי עושה שימוש במיקרו-רובוט גלגלי

ה-Throwbot יכול לעמוד בנפילות מגובה של עד 30 מטר והוא יכול לזחול על פני שטח מגוונים 

חיל האוויר האמריקאי החל לאחרונה להשתמש בחפיץ (גאדג'ט) חדש לצורך סריקת איומים ובדיקת כלי רכב מבלי להעמיד בסכנה את הבודקים עצמם. אנשי טייסת האבטחה מס' 96 בבסיס חיל האוויר האמריקאי אגלין (Eglin) עושים שימוש ב-Throwbot, מיקרו-רובוט גלגלי בגודל כדורגל שניתן להטילו לאזור לא מאובטח ולקבל ממנו בחזרה נתוני שמע ווידאו מאותו אזור, מה שמאפשר קבלת החלטות מושכלות מבלי להיכנס לאזור המסוכן.

"לקח לי חמש דקות ללמוד כיצד להשתמש בו," אמר ליאון גריי, מטייסת מס' 96. "התברר במהרה כיצד אנשי האבטחה שלנו יכולים להשתמש בכלי זה בפעולות שלנו." גריי אמר כי הטייסת תחפש דרכים לשלב את ה-Throwbot בתרגילי אימון ביטחוניים, לצורך הערכה ושימוש במצבים פוטנציאליים של חיים ומוות."

הרובוט יכול לעמוד בנפילות מגובה של עד 30 מטר והוא יכול לזחול על פני שטח מגוונים. ביכולתו לשאת ולסחוב שני ק"ג של ציוד מותקן. מצלמה בחזית הרובוט מאפשרת למפעיל לראות את מה שהיא רואה. יחידת הבקרה מכילה ג'ויסטיק להנחיית הרובוט, צג וידאו ואנטנות. ניתן להזין את הווידאו לצג חיצוני.

במצב של יורה פעיל, מצלמת ה-Throwbot מאפשרת למפעיל לראות מסביב לפינות תוך כדי פינוי המבנה שנמצא תחת איום, לאתר ולזהות חשודים, לאשר נוכחות של בני ערובה ולהראות את מתווה החדרים. שימושים ביטחוניים אחרים המתוכננים לרובוט כוללים בדיקה תחת כלי רכב בעת ביצוע בדיקות לכלי רכב מסחריים, וכאשר מיישמים אמצעי נגד-טרור אקראיים בכניסות לבסיסים.

מדוע יש צורך בכלל ביכולת לזרוק רובוט? לדברי אנשי חברת Recon Robotics, יצרני הרובוט, ליכולת להטיל את הרובוט יש חשיבות כאשר זקוקים לעיניים בחדרים שלמעלה שרובוטים קרקעיים רגילים עשויים להתקשות מלכתחילה להגיע אליהם.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית