IBM הגיעה לנפח הקוואנטי הגבוה ביותר עד היום

בעזרת שילוב של חומרה ותוכנה, מערכת מחשוב קוונטי בעלת 27 קיוביט תוכל לספק ביצועים טובים יותר מבעבר

bigstock

IBM סימנה רף חדש במפת הדרכים שלה בתחום המחשוב הקוואנטי כאשר השיגה את הנפח הקוואנטי  הגבוה ביותר שלה עד היום. באמצעות שילוב של טכניקות תוכנה וחומרה חדשות לשיפור הביצועים הכוללים, שידרגה IBM מערכת מחשוב בעלת 28 קיוביט (סיביות קוואנטיות) שנמסרה ללקוח והשיגה נפח קוואנטי של 64. בארבע השנים האחרונות העמידה החברה 28 מחשבים קוואנטיים לרשות חוקרים ולקוחות ברחבי העולם באמצעות The IBM Quantum Experience.

על מנת להשיג "יתרון קוואנטי" (Quantum Advantage) - הנקודה שבה מטלות מסוימות של עיבוד מידע ניתנות לביצוע יעיל או חסכוני יותר במחשב קוואנטי לעומת מחשוב קלאסי – דרושים מעגלים קוואנטיים (Quantum Circuits) משופרים שהם אבני הבניין של יישומים קוואנטיים. נפח קוואנטי מודד את האורך והמורכבות של המעגלים הללו. ככל שהנפח הקוואנטי גבוה יותר, כך גדל הפוטנציאל לחקור פתרונות קוואנטיים לבעיות אמיתיות המטרידות את התעשייה, הממשלה וגופי מחקר.

כדי להגיע לציון הדרך המשמעותי, התמקדה  IBMבמערך חדש של טכניקות והיכרות עמוקה עם החומרה הייחודית כדי להריץ את המעגלים הקוואנטיים באופן מיטבי. שיטות אלה ניתנות להרחבה ומסוגלות לשפר כל מעגל קוואנטי שרץ על מערכת IBM Quantum. התוצאה היא שיפורים בניסויים וביישומים שהמשתמשים והחוקרים יכולים לבצע. טכניקות אלו יהיו זמינות בעדכונים הקרובים ובשיפורים הבאים של שירותי התכנה של IBM Cloud וב-Qiskit, ערכת פיתוח התוכנה בקוד פתוח (SDK) למחשוב קוואנטי.

"אנחנו ממשיכים ומוצאים דרכים חדשות להרחיב את גבולות המערכות שלנו כדי שנוכל להריץ מעגלים קוונטיים גדולים ומורכבים יותר ולהשיג את היתרון הקוואנטי מהר יותר," אמר ג'יי גמבטה (Gambetta), עמית IBM  וסגן נשיא ב-IBM Quantum. "גישת ה-full-stack פותחת בפנינו דרך חדשנית לפיתוח יישומים, אלגוריתמים ומעגלים המודעים לתכונות החומרה, אשר כולם רצים על פלטפורמת החומרה הקוואנטית החזקה ביותר בתעשייה"

צוות IBM Quantum פרסם פרטים על השיפורים הטכניים שנעשו ב-full stack כדי להגיע לנפח קוואנטי 64 בהודעה שפורסמה ב-arXiv.

נכון להיום ישנם 115 שותפים, ביניהם גופי ממשל, חברות סטרטאפ, גופי מחקר ואוניברסיטאות שהצטרפו בשנים האחרונות ל-IBM Q Network. כיום ישנם גם יותר מ-250 אלף משתמשים רשומים ב-IBM Quantum Experience – מערכת הפועלת על הענן של IBM ומריצה מדי יום יותר ממיליארד מעגלי חומרה קוואנטית.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית