"מעצימה את המודעות המצבית בשדה הקרב"

ה-STAR-PAN הינה רכזת נתונים של גלנאייר ונתב כוח המאפשרת ללוחם למצות את המרב מכל מכשירי הקצה, לשפר את המודעות המצבית ויכולת המעקב

תמונה: אתר Glenair

גלנאייר (Glenair), יצרנית אמריקאית המתמחה בפתרונות של חיבורי חשמל ואופטיקה, מציגה את STAR-PAN™, רכזת נתונים קרבית בהתאמה אישית, המאפשרת הצלחה במשימות C4ISR ע"י ניהול סוללה והעברת נתונים מיידית.

אמצעי אלקטרוניקה מוקשחים הנמצאים על גוף החייל הביאו לעלייה מהפכנית ביעילות המשימה. אולם, ההתפתחות המתמשכת של ביצוע משימות סיוע אווירי דיגיטליות, כולל רכישת מטרות מדויקת, תקשורת רדיו קרקעית ואווירית, קישור וידאו בזמן אמת, GPS/ניווט והמחשוב של רשת התקשורת האישית הוסיפה משקל נשיאה משמעותי על גוף החיילים. ניהול צריכת הסוללה עבור מגוון רחב של ציוד אלקטרוני זה מהווה אתגר משמעותי מבחינת זמן המשימה, המשקל ולוגיסטיקת האספקה.

ה-STAR-PAN של גלנאייר הינה רכזת נתונים ונתב כוח המאפשרת ללוחם למצות את המרב מכל מכשירי הקצה, לשפר את המודעות המצבית ויכולת המעקב, תוך חלוקה חכמה של הסוללה בהתאם לדרישות והתנאים המבצעיים. כל הטכנולוגיות מותאמות ל-SWAP. חשוב לציין כי כל הטכנולוגיות של STAR-PAN ™ - החל מהמחברים והכבלים המהירים לניתוק מהיר בסטנדרט של נאט"ו מסוג Mighty Mouse ועד למגוון הנרחב של מארזי רכזות בפרופיל נמוך - מיועדים לביצועי גודל, משקל,  עוצמה והקשחה אופטימליים בתנאי קרב עם איטום והגנה בתקן .EMC 

רכזת ה-STAR-PAN ™ מספקת לחייל: תמיכה היקפית מותאמת לEthernet, USB- ו- RS232, תמיכת רדיו מוגדרת-תוכנה לכל תקני Mil-Std ונאט"ו, טעינה, ניקוי ובקרת חשמל, ניהול וניטור אנרגיה תואמת אנדרואיד, ויכולת פעולה הדדית בין לוחות התואמים לסטנדרטים של ארה"ב ונאט"ו. בנוסף, מציגה גלנאייר את ה- ,STAR-PAN™ MISSION MANAGER המתאם ומקשר בין הרכזת לבין מחשב האם של הלוחם  והנו מרכיב מרכזי ברכזת ה-STAR-PAN.

יצירת תצורת הציוד ההיקפי הן לשימוש כללי והן לפרופילי משימה ספציפיים הנו תהליך מסובך וגוזל זמן שלעתים קרובות יש לחזור עליו לפני כל משימה. ה- STAR-PAN™ MISSION MANAGERשל חברת גלנאייר עם תוכנת MX לתצורה מהירה פותר את הבעיה על ידי יצירת חיבור Plug-and-Play בין מכשירי משתמש הקצה של החייל (EUD) לבין הציוד ההיקפי C4ISR בו הוא תלוי להצלחת המשימה.

ה-STAR-PAN ™ MISSION MANAGER הוא מכשיר משובץ-מחשב מבוסס Lynox OS ARM המשמש כמארח במשרה מלאה, ומתווך נתונים בין הציוד ההיקפי USB של החייל למכשירי הקצה שלו. ה-STAR-PAN ™ MISSION MANAGER הופך את חיבור התקנים מרובים לכל מכשיר קצה - לפני, במהלך או בין משימות - לקל יותר מאי פעם.

היתרונות העיקריים כוללים: מכשיר משתמש קצה בלתי תלוי - אין צורך בהשרשת מכשירים או בתמונות ROM מותאמות אישית; שילוב מכשירים בזמן אמת, plug-and-play; תמיכה מרובה בהתקני Ethernet בו-זמנית; יציאת מכשיר קצה ייעודית לחיבור ל-מכשיר קצה במורד הזרם; דרישות אנרגיה מינימליות; שילוב רציף וחלק במערכות STAR-PAN של גלנאייר; ממשק מחבר Mighty Mouse סטנדרטי של נאט"ו; תוכנת MX Manager Manager תואמת אנדרואיד, iOS Windows ו-Linux; ייצוא סיווג EAR99.

MANAGER STAR-PAN ™ MISSION מבטל את הצורך בפיתוח יקר של מערכת ההפעלה של מכשיר הקצה ו/או הקצאת מכשירים מורכבים, על ידי יצירת חיבור אינטליגנטי בין מכשירי הקצה של החייל לבין ציוד ה-C4ISR ההיקפי שלו. תוכנת ה-Datalink המאובטחת פועלת ישירות על מכשירי הקצה של החייל ומספקת ממשק משתמש גרפי לתצורה וניהול של חיבורי תקשורת נתונים  USB ו-Ethernet ומכשירי רדיו. STAR-PAN ™ MISSION MANAGER עם תוכנת MX מבטל את הצורך לבחון מחדש או להגדיר מחדש מערכות מורכבות לאחר עדכון או החלפה של מכשירי הקצה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית