איראן חושפת קו ייצור לשדרוג טנקי T-72

ה-T-72 המשודרג החדש שומר על אותם מרכיבי חימוש של טנק ה-T-72 הכוללים תותח D-81 בקליבר 125 מ"מ ומקלע קואקסיאלי אחד בקליבר 7.62 מ"מ
 

סוכנות הידיעות האיראנית FARS דיווחה בשבוע שעבר כי שר ההגנה האיראני בריגדיר גנרל אמיר חאתאמי חשף מתקן מיוחד לשדרוג ומודרניזציה של טנקי המערכה העיקריים T-72 המשמשים את הצבא האיראני.

הגנרל חאתאמי הביע תקווה כי מומחי משרד ההגנה יוכלו לשדרג את כל טנקי הקרב המבצעיים העיקריים של כוחות הצבא, ואמר כי איראן מסוגלת כיום לייצר טנקים המצוידים במערכת בקרת האש אלקטרו-אופטית, מד טווח לייזר, מחשב בליסטי ומערכת לירי לעבר יעדים קבועים ונעים ביום ובלילה.

האתר Armyrecognition.com מציין כי לצבא האיראני יש כיום 565 טנקי T-72S. ה-T-72S הרוסי הוא גרסת הייצוא של טנק ה-T-72A, ששודרגה לדגם T-72BM על ידי תאגיד ניז'ני טאגיל ברוסיה. על פי הדיווחים, חבילת השדרוג מגדילה את הביצועים ב-1.7 אחוזים. צריח ומעטפת הטנק מצוידים במיגון ריאקטיבי.

החימוש העיקרי של ה-T-72S כולל תותח 125 מ"מ D-81, מקלע קואקסיאלי 7.62 מ"מ ומקלע להגנה אווירית 12.7 מ"מ המותקן על כיפת המפקד. ה-T-72S נושא 45 פגזי תחמושת 125 מ"מ, מתוכם 22 פגזים נמצאים על קרוסלת טעינה אוטומטית.

על פי ניתוח ראשוני של Armyrecognition.com, טנק ה-T-72 האיראני המשודרג החדש מצויד בעמדת נשק חדשה הנשלטת מרחוק ומותקנת בחלק האחורי של כיפת המפקד. נראה כי לטנק יש מערכת בקרת ירי חדשה ואמצעי אופטיקה המותקנים בקדמת מכסה התותחן. ה-T-72 המשודרג החדש שומר על אותם מרכיבי חימוש הכוללים תותח D-81 בקליבר 125 מ"מ ומקלע קואקסיאלי אחד בקליבר 7.62 מ"מ.

ה-T-72 האיראני החדש מצויד בערכת מיגון חדשה הכוללת שריון ריאקטיבי המותקן סביב הצריח ובחזית מעטפת הטנק. לטנק נוספו לוחות שריון נוספים משני צידי המעטפת וכן רעפי שריון כדי להגביר את ההגנה מפני טילים מונחים נגד טנקים ורימונים מונעי רקטות.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית